Journal archive for Google Scholar Robot!

The Journal of Medical Education and Development

مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد



Volume 20, Number 1 (2025-6)


Developing Professional Competencies in Medicine: Application of the Triple Jump Model in Problem-Based Learning in Medical Education
توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای در پزشکی: کاربرد مدل پرش سه‌گام در یادگیری مبتنی بر مسئله در آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

From the Static Web to the Metaverse: Evolution in Medical Education
از وب ایستا تا متاورس: تکامل در آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Team Objective Structured Clinical Examination (TOSCE): a key for developing teamwork skills in nursing students
آزمون بالینی ساختار یافته گروهی (تاسکی): کلیدی برای توسعه مهارت های کار تیمی در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Integrating Medical Education into the National Health Service Delivery System: Achievements and Challenges
ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت کشور: دستاوردها و چالش ها
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness Evaluation of "Refining Instruction and Support for Staff in Medical Education" Program on Improving the Knowledge Perspectives of Medical Education Development Office Experts
ارزیاﺑﯽ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزﺷﯽ "بهبود آموزش و پشتیبانی کارشناسان در آموزش پزشکی" ﺑﺮ ارﺗﻘﺎء داﻧﺶ و دیدگاه ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن دﻓﺎﺗﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﮑﯽ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Stealthy Assessment in Game-Based Learning: A Narrative Review Study
ارزیابی پنهان در یادگیری مبتنی‌بر بازی: مطالعه مرور روایتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Dimensions of Effective Clinical Evaluation in Medical Education: Medical Students' Perspectives
تبیین ابعاد ارزشیابی بالینی مؤثر در آموزش پزشکی؛ دیدگاه دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Studying the Status of Academic Self-efficacy and its Relationship with Research Self-efficacy in Students of Jahrom University of Medical Sciences, 2024
بررسی وضعیت خودکارآمدی تحصیلی و رابطه آن با خودکارآمدی پژوهشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال 1403
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Workplace-Based Assessment of Clinical Competencies in Pediatric Residents
ارزیابی توانمندیهای دستیاران طب اطفال با استفاده از ارزیابی مبتنی بر محل کار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Students' Perceptions of the Professional Atmosphere in Clinical Education Environments Using the UMKC-SOM Professional Atmosphere Questionnaire
ادراک دانشجویان پزشکی از فضای حرفه‌ای‌گری در محیط‌های آموزش بالینی با استفاده از پرسشنامه فضای حرفه‌ای گری UMKC-SOM
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of “Systemic Connections Between Oral Diseases and General Health” Course in the Curriculum of General Medical Practice Education: An Assessment of a Necessity Study
تدوین دوره آموزشی "ارتباطات سیستمیک بیماری‌های دهان و سلامت عمومی" در کوریکولوم پزشکی عمومی: مطالعه ضرورت سنجی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

سخن سردبیر
سخن سردبیر
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles