دوره 20، شماره 1 - ( بهار 1404 )                   جلد 20 شماره 1 صفحات 1159-1160 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

abdollahi R. Team Objective Structured Clinical Examination (TOSCE): a key for developing teamwork skills in nursing students. jmed 2025; 20 (1) :1160-1159
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1543-fa.html
عبدالهی درشکی رضا. آزمون بالینی ساختار یافته گروهی (تاسکی): کلیدی برای توسعه مهارت های کار تیمی در دانشجویان پرستاری. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1404; 20 (1) :1160-1159

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1543-fa.html


دانشجوی دکتری تخصصی پرستاری، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیه، ایران. ، rezaabdollahi97@yahoo.com
چکیده:   (124 مشاهده)
اجرای آزمون بالینی ساختاریافته گروهی مستلزم برنامه ریزی و هماهنگی دقیق است. اساتید باید سناریوهای بالینی را طراحی کنند که منعکس‌کننده موقعیت‌های واقعی مرتبط با عملکرد پرستاری است، مانند ارزیابی بیمار یا موقعیت‌های واکنش اضطراری. این سناریوها به ایستگاه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در آن گروه‌های دانشجویی برای مورد ارزیابی قرار گرفتن، بین ایستگاه‌های مختلف می‌چرخند. هر ایستگاه با معیارهای ارزیابی استانداردی همراه است که ابعاد مختلف کار تیمی از جمله ارتباطات، همکاری و حل تعارض را ارزیابی می کند. ارزیابی‌کنندگانی که برخوردها را مشاهده می‌کنند از معیارهای خاصی برای ارائه بازخورد استفاده می‌کنند و از یک فرآیند ارزیابی سیستماتیک برای سنجش توانایی‌های دانشجویان استفاده می‌کنند (3).
متن کامل [PDF 233 kb]   (44 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبير | موضوع مقاله: پرستاري
دریافت: 1403/11/1 | پذیرش: 1403/11/21 | انتشار: 1404/4/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb