عبدالهی درشکی رضا. آزمون بالینی ساختار یافته گروهی (تاسکی): کلیدی برای توسعه مهارت های کار تیمی در دانشجویان پرستاری. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1404; 20 (1) :1160-1159
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1543-fa.html
دانشجوی دکتری تخصصی پرستاری، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیه، ایران. ، rezaabdollahi97@yahoo.com
چکیده: (124 مشاهده)
اجرای آزمون بالینی ساختاریافته گروهی مستلزم برنامه ریزی و هماهنگی دقیق است. اساتید باید سناریوهای بالینی را طراحی کنند که منعکسکننده موقعیتهای واقعی مرتبط با عملکرد پرستاری است، مانند ارزیابی بیمار یا موقعیتهای واکنش اضطراری. این سناریوها به ایستگاههای مختلفی تقسیم میشوند که در آن گروههای دانشجویی برای مورد ارزیابی قرار گرفتن، بین ایستگاههای مختلف میچرخند. هر ایستگاه با معیارهای ارزیابی استانداردی همراه است که ابعاد مختلف کار تیمی از جمله ارتباطات، همکاری و حل تعارض را ارزیابی می کند. ارزیابیکنندگانی که برخوردها را مشاهده میکنند از معیارهای خاصی برای ارائه بازخورد استفاده میکنند و از یک فرآیند ارزیابی سیستماتیک برای سنجش تواناییهای دانشجویان استفاده میکنند (3).
نوع مطالعه:
نامه به سردبير |
موضوع مقاله:
پرستاري دریافت: 1403/11/1 | پذیرش: 1403/11/21 | انتشار: 1404/4/8