دوره 20، شماره 1 - ( بهار 1404 )                   جلد 20 شماره 1 صفحات 1164-1166 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

alavi Z S, heydari S. Developing Professional Competencies in Medicine: Application of the Triple Jump Model in Problem-Based Learning in Medical Education. jmed 2025; 20 (1) :1166-1164
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1562-fa.html
علوی زهره سادات، حیدری سارا. توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای در پزشکی: کاربرد مدل پرش سه‌گام در یادگیری مبتنی بر مسئله در آموزش علوم پزشکی. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1404; 20 (1) :1166-1164

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1562-fa.html


استادیار، گروه آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، یزد، ایران ، s.heydari.287@gmail.com
چکیده:   (134 مشاهده)
این مطالعه به بررسی تحولات آموزش پزشکی با تمرکز بر یادگیری مبتنی بر مسئله (PBL) و مدل پرش سه‌گام می‌پردازد. PBL به عنوان پارادایمی نوین در دانشگاه مکمستر شکل گرفت و با جایگزینی روش‌های سنتی، یادگیری فعال و دانشجو‌محور را ترویج نمود. مدل پرش سه‌گام نیز با ترکیب مؤلفه‌های خودراهبری، حل مسئله و بازخورد ساختاریافته، چارچوبی برای ارزیابی جامع شایستگی‌های حرفه‌ای ارائه می‌دهد. بررسی ها نشان می‌دهد تلفیق این دو رویکرد می‌تواند مهارت‌های شناختی و حرفه‌ای دانشجویان پزشکی را به‌طور معناداری ارتقا دهد. نتایج حاکی از اثربخشی این الگو در تسهیل انتقال دانش نظری به عمل بالینی است.


 
متن کامل [PDF 326 kb]   (53 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبير | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1404/2/23 | پذیرش: 1404/2/30 | انتشار: 1404/4/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb