Journal archive for Google Scholar Robot!

The Journal of Medical Education and Development

مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد



Volume 17, Number 4 (2023-3)


Curriculum Studies Candidates’ Bewilderment on the Application of Behavioral Research Designs
سرگردانی دانشجویان دکترای مطالعات برنامه درسی در خصوص کاربرد انواع مطالعات رفتارگرایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of the Prevalence of Suicidal Thoughts among Medical Students: The Role of Academic Burnout
بررسی شیوع شناسی افکار خودکشی در بین دانشجویان پزشکی: نقش فرسودگی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Lecture-Based Education, Role-Playing and Learning through Peers on Learning and Satisfaction among MBBS Students
تأثیر آموزش مبتنی بر سخنرانی، ایفای نقش و یادگیری از طریق همسالان بر یادگیری و رضایت دانشجویان MBBS
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study on the Collaborative Experiences of Faculty Members and Students Health-Oriented Transdisciplinary Process: Convergence of Science for Social Accountability
تبیین تجربیات اساتید و دانشجویان از مشارکت در فرایند فرارشته‌ای سلامت محور: همگرایی علوم در راستای پاسخگویی اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Level of Organizational Learning among Employees of Kermanshah University of Medical Sciences
بررسی سطح یادگیری سازمانی در بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (مورد مطالعه مراکز آموزشی و درمانی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Visualization of Rokniyeh School in 14th and 15th Centuries AD
تجسمی از مدرسۀ رکنیه یزد در قرون هشتم تا نهم هجری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Readiness for E-learning among the Academics of Abadan University of Medical Sciences
آمادگی برای یادگیری الکترونیک در دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی آبادان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the Situation of Accountable Medical Science Education and Providing Implementation Solutions in Zanjan University of Medical Sciences from the Point of View of Experts in the Field of Education
شناسایی وضعیت آموزش علوم پزشکی پاسخگو و ارائه راهکارهای اجرایی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان از دیدگاه خبرگان حوزه آموزش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Evaluation of the Internal Quality of the Curriculum of Islamic Education Courses from the Point of view of the Students of Birjand University of Medical Sciences based on Ralph Tyler's Model
بررسی ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس معارف اسلامی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل رالف تایلر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effect of two E-learning Methods, Problem Solving and Examination Question on Awareness; Attitude and Performance of Islamic Azad University –Maybod branch Nursing and Midwifery Students Regarding Hospital Infection Control in 2022
مقایسه تأثیر دو روش آموزش مجازی، به شیوه حل مسئله و پرسش و پاسخ ، بر آگاهی؛ نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد میبد در مورد کنترل عفونت بیمارستانی در سال ۱۴۰۰
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Editorial
سخن سردبیر
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles