parvin E, Najafpour A, najafpour H. Investigating the Level of Organizational Learning among Employees of Kermanshah University of Medical Sciences. jmed 2023; 17 (4) :306-317
URL:
http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1360-fa.html
پروین احسان، نجف پور علی، نجف پور هدا. بررسی سطح یادگیری سازمانی در بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (مورد مطالعه مراکز آموزشی و درمانی). مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1401; 17 (4) :306-317
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1360-fa.html
دانشگاه ملایر ، ehsan_parvin@yahoo.com
چکیده: (574 مشاهده)
مقدمه: سازمانها بهمنظور کسب سطح بالاتری از عملکرد و موفقیت همواره به دنبال بهرهگیری حداکثری از یادگیری سازمانی هستند. بر همین اساس هدف پژوهش حاضر بررسی سطح یادگیری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میباشد..
روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- کاربردی از نوع مقطعی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان اداری و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 1401 بودند که با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 530 نفر به دست آمد که با احتساب ضریب استهلاک 20 درصد حجم نمونه 440 نفر برآورد گردید. نمونهگیری بهصورت تصادفی ساده بود. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامهی پروفایل سازمان یادگیرنده مارکوارت 1996 که شامل پنج بعد سازمان، دانش، یادگیری، تکنولوژی و افراد بود. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای آماری t مستقل، تحلیل واریانس و همبستگی تجزیه و تحلیل استفاده شد.
نتایج: نتایج این تحقیق نشان داد که بین مولفههای یادگیری سازمانی، کمترین امتیاز به بعد تکنولوژی (63/22) و بیشترین امتیاز به بعد افراد (71/25)، بر اساس سابقه مربوط به بعد افراد (87/25) و کمترین امتیاز مربوط به بعد تکنولوژی (72/22) و بیشترین امتیاز بر اساس میزان تحصیلات مربوط به بعد افراد در بین افراد دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا 69/29 و کمترین امتیاز مربوط به بعد تکنولوژی در بین افراد دارای تحصیلات لیسانس 05/22 بوده است.
نتیجهگیری: براساس نتایج پژوهش حاضر، مدیران دانشگاه میتوانند با آموزش و بهبود ساختار سازمانی در دانشگاه خود یادگیری سازمانی کارکنان را افزایش دهند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
آموزش پزشكي دریافت: 1401/7/26 | پذیرش: 1401/9/15 | انتشار: 1401/12/14