Journal archive for Google Scholar Robot!

The Journal of Medical Education and Development

مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد



Volume 19, Number 2 (2024-9)


Entrustable professional activities in medical education and their importance
فعالیتهای قابل واگذاری در آموزش پزشکی و اهمیت آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A glance at the economic consequences of migration of specialists: the concern of medical education
نیم نگاهی به تبعات اقتصادی مهاجرت متخصصین: دغدغه آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Knowledge, Attitudes and Practices Related to Healthcare Ethics among Dental Students in Birjand in 2021
سنجش دانش، نگرش و عملکرد اخلاق پزشکی در دانشجویان دانشکده دندانپزشکی بیرجند در سال 1400
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship between Attitude towards Conflict Management and Conflict Management Styles in Medical Students
بررسی رابطه بین نگرش به مدیریت تعارض و سبک‌های مدیریت تعارض در دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Clinical Education Status and Academic Motivation of Clinical-Stage Medical Students at Gonabad University of Medical Sciences
ارتباط وضعیت آموزش بالینی با انگیزش تحصیلی دانشجویان مرحله بالینی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Effect of Educational Intervention Using the Case-based Learning Method on the Sensitivity and Moral Courage of Nursing Students
بررسی تأثیر مداخله آموزشی به روش یادگیری مبتنی بر مورد بر حساسیت و شجاعت اخلاقی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Clinical Education Based on Cognitive Apprenticeship Model Using Maastricht Clinical Education Questionnaire
ارزیابی آموزش بالینی بر اساس مدل کارآموزی شناختی با استفاده از پرسشنامه آموزش بالینی ماستریخت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Students' Clinical Experiences of Learning the Nursing Process Using an Integrated Teaching-Learning Method at Shahid Qazi Tabatabaei Hospital: A Qualitative Content Analysis
تبیین تجارب بالینی دانشجویان پرستاری از آموزش فرایند پرستاری به روش یاددهی-یادگیری تلفیقی در بیمارستان شهید قاضی طباطبایی تبریز: تحلیل محتوی کیفی قراردادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Editorial
سخن سردبیر
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles