دوره 19، شماره 2 - ( تابستان 1403 )                   جلد 19 شماره 2 صفحات 861-859 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mahdavifard H. Entrustable professional activities in medical education and their importance. jmed 2024; 19 (2) :859-861
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1508-fa.html
مهدوی فرد حمید. فعالیتهای قابل واگذاری در آموزش پزشکی و اهمیت آنها. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1403; 19 (2) :859-861

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1508-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ، mahdavifh1@mums.ac.ir
چکیده:   (77 مشاهده)
اعتماد یک مفهوم اساسی برای مراقبت‌های بهداشتی ایمن و مؤثر است. بیماران باید به پزشکان خود اعتماد کنند و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی باید در یک سیستم مراقبت بهداشتی به یکدیگر اعتماد داشته باشند. فعالیتهای قابل واگذاری واحدهایی از عملکرد حرفه‌ای هستند که به عنوان وظایف یا مسئولیت‌هایی تعریف می‌شوند که باید به محض اینکه کارآموز به توانمندی خاص کافی دست یافت، برای اجرای بدون نظارت به کارآموز سپرده شود. بسیاری از حرفه‌‌های پزشکی را می‌توان با فعالیت‌هایی که متخصص باید انجام دهد توصیف کرد. آنچه در آموزش پزشکی پس از اتمام دوره حائز اهمیت است این است که این فعالیت‌ها با اطمینان انجام شود. در عمل انتظار معقول این است که اکثر کارآموزان در حوالی زمان فارغ التحصیلی توانمندی برای انجام تمامی فعالیتهای قابل واگذاری را به دست آورند، اما دانشجویان باهوش ممکن است در زمانی زودتربه این توانمندی دست یابند. اخیراً در آموزش پزشکی در مقطع عمومی در ایالات متحده و کانادا نیز کاربرد فعالیتهای قابل واگذاری آغاز شده است. در حیطه های دیگر به غیر از پزشکی، در رشته‌های دیگر مانند پرستاری، دامپزشکی، و مامایی نیز فعالیتهای قابل واگذاری به طور فعال توسعه یافته است.
متن کامل [PDF 245 kb]   (42 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبير | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1403/6/15 | پذیرش: 1403/6/26 | انتشار: 1403/7/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb