Journal archive for Google Scholar Robot!

The Journal of Medical Education and Development

مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد



Volume 7, Number 1 (2012-6)


Strategies to improve the quality of medical education
راهکارهای ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of self-esteem, locus of control and their relationship with university students’ educational status at Shahid Sadoughi University of Medical Sciences- Yazd
مقایسه عزت نفس، منبع کنترل و رابطه آن‌ها با وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitudes of medical instructors and students of Tabriz University of Medical Sciences towards Peer Assisted Learning (PAL) system
دیدگاه اساتید و دانشجویان پزشکی در خصوص اثرات بالقوه سیستم یادگیری به کمک همتایان (PAL) در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of continuing medical education (CME) priorities of midwives employed at health facilities and treatment centers of Kashan and Aran & Bidgol - 2010
مقایسه اولویت‌های آموزش مداوم ماماهای شاغل در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سال 89-88
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An investigation of the challenges of e-Learning in medical sciences from the faculty members’ viewpoints of Tabriz University of Medical Sciences
چالش‌های آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی از دیدگاه اعضاء هیئت علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study of viewpoints of students and faculty members of Tehran Imam Reza Hospital (AS) on mission and how to do morning reports
بررسی دیدگاه دانشجویان و اعضاء هیئت علمی بیمارستان امام رضا (ع) تهران در مورد نحوه انجام و اهداف گزارش صبحگاهی در سال 1389
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of interactive and Task-Based Learning (TBL) methods compared to the conventional method of undergraduate teaching
ارزیابی روش‌های آموزشی دو جانبه و تکلیف محور نسبت به شیوه سخنرانی یکسویه و مرسوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational ranking of schools providing nutrition program in Iran: A strategy to identify the strengths and weaknesses
طراحی مدل رتبه‌بندی آموزشی دانشکده‌های ارائه‌کننده رشته تغذیه در ایران، راهکاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles