مقدمه: ارزیابی بخشی جداییناپذیر از فرایند مدیریت میباشد که با توجه به حساسیت وظایف؛ در دانشگاههای علوم پزشکی از اهمیت ویژهای برخوردار است. هدف مقاله حاضر، ارائه گزارشی از ارزیابی عملکرد دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، میباشد.
روش بررسی: فرایند ارزیابی عملکرد، از سال 1391 و با تشکیل دو تیم از کارشناسان خبره در حیطههای مورد ارزیابی به منظور احصا شاخصهای عملکرد و تیمی از اساتید دارای تجربه و صاحبنظر در این حیطهها تحت عنوان تیم ارزیابی عملکرد، آغاز گردید. پس از احصا شاخصهای عملکرد توسط تیم کارشناسان خبره، در 14 جلسه به روش بارش افکار بر اساس ضوابط و قوانین حاکم بر هر حوزه؛ و دریافت نظرات تیم ارزیابی عملکرد و روسای دانشگاه و نهایی شدن فرم ارزیابی و تصویب آن در هیات رییسه دانشگاه؛ فاز میدانی ارزیابی در سالهای 1392 و 1393، به روش خودارزیابی دانشکدهها بر مبنای فرمهای نهایی، اجرا و نتایج آن با یکدیگر مقایسه شدند.
نتایج: بیشترین نمره نهایی ارزیابی (از 100 نمره) در هر دو سال اجرای فرایند، مربوط به دانشکده بهداشت (67.5 و 72) و کمترین نمره در هر دو سال مربوط به دانشکده داروسازی (28.60 و 29.25) بود. بیشترین پیشرفت نمره نهایی در سال دوم ارزیابی نسبت به سال اول، مربوط به دانشکده پیراپزشکی با 21.55 واحد نمره و کمترین آنها مربوط به دانشکده داروسازی با 0.65 واحد نمره بود..
نتیجه گیری: به طور کلی تمامی دانشکدهها در فرایند ارزیابی، دارای رشد بودند. آگاهی مسئولین دانشکدهها از نقاط ضعف و همچنین رقابت ایجاد شده بین دانشکدهها برای کسب جایگاه بهتر، موجب تلاش برای بهبود وضعیت موجود شد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |