این مطالعه به بررسی بهکارگیری روش Mini-CEX بهعنوان ابزاری فرایندمحور در ارزیابی دانشجویان پرستاری ترم ششم طی کارآموزی بخش مراقبتهای ویژه میپردازد. این روش با تکیه بر مشاهده مستقیم، بازخورد فوری و سنجش مرحلهبهمرحله عملکرد، چارچوبی برای ارزیابی واقعی شایستگیهای بالینی فراهم میسازد. شواهد حاصل از اجرای سهساله این روش نشان میدهد که Mini-CEX بهطور معناداری توانمندی بالینی، تفکر حرفهای و اعتمادبهنفس دانشجویان را ارتقا میدهد و زمینه شناسایی دقیق نقاط قابل بهبود و طراحی مداخلات آموزشی هدفمند را فراهم میکند. همچنین یافتهها بیانگر آن است که این رویکرد مشارکت فعال دانشجویان در مراقبت و کیفیت یادگیری آنان را بهطور محسوسی افزایش میدهد.
| بازنشر اطلاعات | |
|
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |