دوره 20، شماره 3 - ( پاییز 1404 )                   جلد 20 شماره 3 صفحات 1333-1331 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shojaeifar F. Improving clinical competence of nursing students in intensive care unit internships with: Mini-CEX: A three-year experience report. jmed 2025; 20 (3) :1331-1333
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1604-fa.html
شجاعی فر فهیمه. ارتقای شایستگی بالینی دانشجویان پرستاری در کارآموزی بخش مراقبت ویژه با: Mini-CEX گزارش تجربه سه‌ساله. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1404; 20 (3) :1331-1333

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1604-fa.html


مربی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران ، shojaefar2013@gmail.com
چکیده:   (25 مشاهده)

این مطالعه به بررسی به‌کارگیری روش  Mini-CEX  به‌عنوان ابزاری فرایندمحور در ارزیابی دانشجویان پرستاری ترم ششم طی کارآموزی بخش مراقبت‌های ویژه می‌پردازد. این روش با تکیه بر مشاهده مستقیم، بازخورد فوری و سنجش مرحله‌به‌مرحله عملکرد، چارچوبی برای ارزیابی واقعی شایستگی‌های بالینی فراهم می‌سازد. شواهد حاصل از اجرای سه‌ساله این روش نشان می‌دهد که Mini-CEX به‌طور معناداری توانمندی بالینی، تفکر حرفه‌ای و اعتمادبه‌نفس دانشجویان را ارتقا می‌دهد و زمینه شناسایی دقیق نقاط قابل بهبود و طراحی مداخلات آموزشی هدفمند را فراهم می‌کند. همچنین یافته‌ها بیانگر آن است که این رویکرد مشارکت فعال دانشجویان در مراقبت و کیفیت یادگیری آنان را به‌طور محسوسی افزایش می‌دهد.

 
متن کامل [PDF 926 kb]   (19 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبير | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1404/8/25 | پذیرش: 1404/9/1 | انتشار: 1404/9/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb