دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ، zohrehsalavi@gmail.com
چکیده: (22 مشاهده)
چکیده:
آموزش علوم پزشکی در عصر انفجار اطلاعات و تحولات سریع فناورانه با چالشهای بیسابقهای مواجه است. از یک سو، حجم روزافزون دانش پزشکی و از سوی دیگر، نیاز به تربیت نیروهای متخصص با مهارتهای شناختی و عملی بالا، نظامهای آموزشی را ناگزیر به بازنگری در روشهای سنتی کرده است. در این میان، یادگیری تطبیقی به عنوان پارادایمی نوظهور در عرصه آموزش پزشکی، توجه بسیاری از محققان و سیاستگذاران آموزشی را به خود جلب کرده است. این مطالعه با استفاده از شواهد علمی موجود، به بررسی جامع مبانی نظری، فناوریهای نوین، چالشها و راهکارهای آینده در زمینه یادگیری تطبیقی در آموزش علوم پزشکی میپردازد.
نوع مطالعه:
نامه به سردبير |
موضوع مقاله:
آموزش پزشكي دریافت: 1404/4/24 | پذیرش: 1404/4/29 | انتشار: 1404/9/30