Saadat M, Moradi N, Shaterzadeh M, Orakifar N, Hosseini Beidokhti M, Behdarvandan A, et al . The Effect of a Virtual Grand Round on Satisfaction and the Level of Learning of Physiotherapy and Speech Therapy Students during the Coronavirus Pandemic. jmed 2021; 16 (1) :47-54
URL:
http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1172-fa.html
سعادت مریم، مرادی نگین، شاطرزاده محمدجعفر، اورکی فر ندا، حسینی بیدختی معصومه، بهداروندان امین، و همکاران. و همکاران. و همکاران. و همکاران.. تأثیر برگزاری گراندراند مجازی بر میزان رضایتمندی و سطح یادگیری دانشجویان رشتههای فیزیوتراپی و گفتاردرمانی در دوران پاندمی ویروس کرونا. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1400; 16 (1) :47-54
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1172-fa.html
مرکز تحقیقات توانبخشی عضلانی-اسکلتی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ، neginmoradist@gmail.com
چکیده: (1554 مشاهده)
چکیده
مقدمه: با شیوع ویروس کرونا و ناتوانی و عدم حضور دانشجویان در محیطهای بالینی، سیستم آموزشی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور جهت رفع کمبودهای آموزش بالینی تصمیم به برگزاری گراندراند مجازی در آموزش واحدهای مذکور گرفت. هدف از این پژوهش، بررسی میزان رضایت و سطح یادگیری دانشجویان از برگزاری گراندراند بود.
روش بررسی: مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی بود. جامعه مورد مطالعه 36 تا از دانشجویان کارشناسی دو رشته فیزیوتراپی و گفتاردرمانی بودند؛ گراندراند در موارد خاص بیماری برای دانشجویان در آموزش واحدهای بالینی به شکل مجازی ارائه گردید. جمعآوری اطلاعات با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته برای ارزیابی میزان رضایت از برگزاری گراندراند مجازی و همچنین یک آزمون الکترونیک جهت بررسی میزان یادگیری از مباحث مطرح شده صورت گرفت.
نتایج: اکثریت دانشجویان رضایت متوسط تا زیاد بالای 70 درصد از برگزاری گراندراند مجازی در دو گروه گفتاردرمانی و فیزیوتراپی داشتند. اختلاف معنیداری بین نمرات آزمون علمی قبل و بعد از گراندراند گروه گفتاردرمانی نشان داده شد (002/0 p-value =). در حالیکه در گروه فیزیوتراپی اختلاف معنیداری بین نمرات قبل و بعد از آزمون به دست نیامد (3/0 p-value =).
نتیجهگیری: با توجه به میزان رضایت دانشجویان از برگزاری گراندراند و افزایش سطح دانش آنها پیشنهاد میشود به خصوص در شرایط پاندمی ویروس کرونا و عدم امکان آموزش حضوری، برگزاری بحثهای گروهی مجازی در واحدهای آموزش بالینی در سایر دانشکدههای علوم توانبخشی و رشتههای وابسته صورت گیرد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
آموزش پزشكي دریافت: 1399/9/30 | پذیرش: 1400/2/21 | انتشار: 1400/3/23