دوره 10، شماره 2 - ( تابستان 1394 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 118-105 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dehnaveh R, Kalantari A R, Afsari M, Abbaszade F, Mohamadi M, Noori Hekmat S. The Sabbatical Leave Challenges in Kerman University of Medical Sciences: A Qualitative Study. jmed 2015; 10 (2) :105-118
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-486-fa.html
دهنویه رضا، کلانتری علی رضا، افسری مهتا، عباس زاده فاطمه، محمدی محمد، نوری حکمت سمیه. چالش‌های استفاده از فرصت های مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: یک مطالعه کیفی. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1394; 10 (2) :105-118

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-486-fa.html


استادیار، گروه مرکز تحقیقات مدلسازی در سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران ، snhekmat@gmail.com
چکیده:   (13295 مشاهده)

  مقدمه: فرصت‌های مطالعاتی، راهکاری برای به‌روز کردن دانش اعضای هیأت علمی و پاسخگویی به نیازهای آموزشی روزافزون این افراد، می‌باشد. هدف از این مقاله، تعیین چالش‌های موجود در استفاده از فرصت‌های مطالعاتی، جهت استفاده هر چه بهتر از این مورد، در هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌باشد.

  روش بررسی: این مطالعه از نوع کاربردی و به روش کیفی است که در سال 1392 انجام شد. ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه بوده و بدین منظور، نمونه پژوهش 19 نفری از افراد آشنا با موضوع در دانشگاه به‌صورت هدفمند و طبقه‌ای انتخاب شده و از آنها در خصوص موضوع، سوالاتی به‌صورت باز پرسیده شد. تحلیل داده‌ها به روش تحلیل چارچوبی داده‌های کیفی انجام شده است.

  یافته‌ها : مهم‌ترین چالش‌های استفاده از فرصت‌های مطالعاتی در دسته‌های مشکلات مرتبط با دانشگاه، فرد، سطوح ارشد سیاست‌‌گذاری، اخذ پذیرش، کشورمقصد، نظام اقتصادی مالی و ارزیابی ونظارت طبقه بندی گردید.

  نتایج: مهم‌ترین چالش‌های استفاده از فرصت‌های مطالعاتی در دسته‌های مشکلات مرتبط با دانشگاه، فرد، سطوح ارشد سیاست‌گذاری، اخذ پذیرش، کشور مقصد، نظام اقتصادی مالی و ارزیابی و نظارت طبقه‌بندی گردید.

  نتیجه‌گیری: استفاده از پتانسیل فرصت‌های تحصیلی جهت افزایش مهارت‌های مختلف اعضای هیات علمی نیازمند برنامه‌ای منسجم است که در آن مشکلات شناسایی شده در این مطالعه به حداقل کاهش یابد.

  

 

متن کامل [PDF 271 kb]   (2332 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1393/9/4 | پذیرش: 1394/2/6 | انتشار: 1394/6/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb