مقدمه: فرصتهای مطالعاتی، راهکاری برای بهروز کردن دانش اعضای هیأت علمی و پاسخگویی به نیازهای آموزشی روزافزون این افراد، میباشد. هدف از این مقاله، تعیین چالشهای موجود در استفاده از فرصتهای مطالعاتی، جهت استفاده هر چه بهتر از این مورد، در هر یک از دانشگاههای علوم پزشکی کشور میباشد.
روش بررسی: این مطالعه از نوع کاربردی و به روش کیفی است که در سال 1392 انجام شد. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه بوده و بدین منظور، نمونه پژوهش 19 نفری از افراد آشنا با موضوع در دانشگاه بهصورت هدفمند و طبقهای انتخاب شده و از آنها در خصوص موضوع، سوالاتی بهصورت باز پرسیده شد. تحلیل دادهها به روش تحلیل چارچوبی دادههای کیفی انجام شده است.
یافتهها : مهمترین چالشهای استفاده از فرصتهای مطالعاتی در دستههای مشکلات مرتبط با دانشگاه، فرد، سطوح ارشد سیاستگذاری، اخذ پذیرش، کشورمقصد، نظام اقتصادی مالی و ارزیابی ونظارت طبقه بندی گردید.
نتایج: مهمترین چالشهای استفاده از فرصتهای مطالعاتی در دستههای مشکلات مرتبط با دانشگاه، فرد، سطوح ارشد سیاستگذاری، اخذ پذیرش، کشور مقصد، نظام اقتصادی مالی و ارزیابی و نظارت طبقهبندی گردید.
نتیجهگیری: استفاده از پتانسیل فرصتهای تحصیلی جهت افزایش مهارتهای مختلف اعضای هیات علمی نیازمند برنامهای منسجم است که در آن مشکلات شناسایی شده در این مطالعه به حداقل کاهش یابد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |