دوره 18، شماره 3 - ( پاییز 1402 )                   جلد 18 شماره 3 صفحات 607-606 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


گروه آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران ، mahla.salajegheh90@gmail.com
چکیده:   (588 مشاهده)
یادگیری مبتنی بر حل مسئله بر مبنای استراتژی­های آموزشی دانشجومحور، شکل گرفته است که شامل طیف وسیعی از روش­های آموزشی است که یادگیری را حول یک مسئله پیش می­برد. در این روش، از مسائل آموزشی دقیق به عنوان محور آموزش استفاده می­شود و تعیین نیازهای یادگیری، جستجوی دانش، ادغام یافته­ها با عنایت به دانسته­های قبلی، توسط دانشجویان انجام می­شود و منجر به یادگیری مهارت­های مختلف از جمله مهارت حل مسئله و مهارت قضاوت و استدلال بالینی می­شود. اما با این وجود اکثر اساتید یا با این روش آشنا نیستند یا آن را صرفا ارائه مسئله به دانشجویان میدانند. در این نوشتار تلاش خواهد شد که ابعاد و زوایای پنهان این روش آموزشی آشکار گردند.


 
متن کامل [PDF 271 kb]   (280 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبير | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1402/2/20 | پذیرش: 1402/2/30 | انتشار: 1402/9/4

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.