Volume 18, Issue 3 (Autumn 2023)                   jmed 2023, 18(3): 606-607 | Back to browse issues page


XML Persian Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salajegheh M. Problem-based learning: long familiar but still strange. jmed 2023; 18 (3) :606-607
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1420-en.html
Assistant Professor, Department of Medical Education, Center for Studies and Development of Medical Education, Kerman University of Medical Sciences, Kerman, Iran , mahla.salajegheh90@gmail.com
Abstract:   (93 Views)
یادگیری مبتنی بر حل مسئله بر مبنای استراتژی­های آموزشی دانشجومحور، شکل گرفته است که شامل طیف وسیعی از روش­های آموزشی است که یادگیری را حول یک مسئله پیش می­برد. در این روش، از مسائل آموزشی دقیق به عنوان محور آموزش استفاده می­شود و تعیین نیازهای یادگیری، جستجوی دانش، ادغام یافته­ها با عنایت به دانسته­های قبلی، توسط دانشجویان انجام می­شود و منجر به یادگیری مهارت­های مختلف از جمله مهارت حل مسئله و مهارت قضاوت و استدلال بالینی می­شود. اما با این وجود اکثر اساتید یا با این روش آشنا نیستند یا آن را صرفا ارائه مسئله به دانشجویان میدانند. در این نوشتار تلاش خواهد شد که ابعاد و زوایای پنهان این روش آموزشی آشکار گردند.
Full-Text [PDF 271 kb]   (50 Downloads)    
Type of Study: letter to editor | Subject: Medical Education
Received: 2023/05/10 | Accepted: 2023/05/20 | Published: 2023/11/25

Add your comments about this article : Your username or Email:
CAPTCHA

Send email to the article author


Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb