دوره 11، شماره 4 - ( زمستان 1395 )                   جلد 11 شماره 4 صفحات 351-340 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akbari Booreng M, Rahimi H, Saberi R, Ajam A. Study of the perceptions of learning environment according to students of Birjand University of Medical Sciences: Role of gender, place of residence and residing in dormitory . jmed 2017; 11 (4) :340-351
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-704-fa.html
اکبری بورنگ محمد، رحیمی حسن، صابری رضا، عجم علی اکبر. بررسی ادراک از محیط یادگیری به عنوان یکی از عوامل شکل دهنده برنامه درسی پنهان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: نقش جنسیت، محل سکونت و اقامت در خوابگاه . مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1395; 11 (4) :340-351

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-704-fa.html


استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران ، akbaryborng2003@gmail.com
چکیده:   (7959 مشاهده)

مقدمه: این مطالعه با هدف بررسی ادراک از محیط یادگیری دانشجویان دانشکده علوم پزشکی برحسب نقش جنسیت، محل سکونت و خوابگاهی - غیر خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 1394- 1393 طراحی و اجرا گردید.

روش بررسی: این پژوهش ازنظر هدف، پژوهشی بنیادی است که با روش مقایسه‌ای انجام شد، جامعه آماری عبارت بود از کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که بر اساس جدول مورگان و به شیوه خوشه‌ای تصادفی چندمرحله‌ای تعداد 269 آزمودنی انتخاب و موردبررسی قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری استفاده شد و به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آزمون T مستقل استفاده شد.

نتایج: یافته‌ها نشان داد ادراک دانشجویان از توانایی علمی خود و جو آموزشی برحسب جنسیت آنان متفاوت می‌باشد (05/0>p)، برحسب محل سکونت تفاوت معناداری در متغیرهای موردبررسی مشاهده نشد. همچنین نتایج نشان داد ادراک از محیط یادگیری برحسب خوابگاهی - غیر خوابگاهی متفاوت می‌باشد (01/0>p).

نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج پژوهش، برگزاری کارگاه‌هایی برای دانشجویان دختر و زمینه‌سازی جهت ادراک محیطی مثبت و عدم ادراک نابرابری در دانشجویان خوابگاهی بسیار ضروری می‌نماید.

متن کامل [PDF 294 kb]   (1422 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1395/3/6 | پذیرش: 1395/11/5 | انتشار: 1396/4/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb