دوره 10، شماره 2 - ( تابستان 1394 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 183-174 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi M, Naseri Jahromi, Keshavarzi F, Rasekh Jahromi A. A study of the Relationship between Love of Learning and Global Innovation in Medical Students of Jahrom University of Medical Sciences. jmed 2015; 10 (2) :174-183
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-503-fa.html
محمدی مهدی، ناصری جهرمی رضا، کشاورزی فهیمه، راسخ جهرمی اطهر. بررسی رابطه بین عشق به یادگیری با نوآوری جهانی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم . مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1394; 10 (2) :174-183

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-503-fa.html


استادیار گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران ، m48r52@gmail.com
چکیده:   (13861 مشاهده)

  مقدمه: افرادی‌که در سطح بالایی از عشق به یادگیری هستند، تمایل دارند به‌عنوان نوآور و جزء اولین کسانی باشند که خود را با وضعیت‌های جدید منطبق می‌سازند. هدف از این مطالعه، بررسی رابطه بین عشق به یادگیری با نوآوری جهانی در دانشجویان پزشکی می‌باشد .

  روش بررسی: این مطالعه توصیفی تحلیلی از میان دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال تحصیلی 93- 94 و براساس روش نمونه‌گیری تصادفی با استفاده از فرمول کوکران تعداد 200 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه عشق به یادگیری مک فارلن و پرسشنامه نوآوری جهانی هرت و همکاران بود. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS ، آزمون T استاندارد، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون ساده و آزمون T مستقل تحلیل گردید.

  نتایج: میزان عشق به یادگیری دانشجویان بیشتر از سطح مطلوب اما میزان نوآوری جهانی آنان کمتر از سطح حداقلی است. بین عشق به یادگیری و نوآوری جهانی دانشجویان رابطه مثبت و معنی‌دار وجود دارد و عشق به یادگیری پیش‌بینی کننده مثبت و معنی‌دار نوآوری جهانی دانشجویان است.

  نتیجه‌گیری: براساس نتایج این پژوهش، عشق به یادگیری در بروز نوآوری جهانی دانشجویان مؤثر است و زمینه رشد و شکوفایی استعدادها و سوق یافتن آنها به سوی خودشکوفایی را فراهم می‌سازد.

 

 

متن کامل [PDF 252 kb]   (2366 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1393/10/29 | پذیرش: 1394/3/6 | انتشار: 1394/6/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb