دوره 10، شماره 1 - ( بهار 1394 )                   جلد 10 شماره 1 صفحات 11-2 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

imanzadeh A. Evaluation of Wick and Leon’s Factors from the viewpoint of School of Medicine faculty members of Hamadan University of Medical Sciences. jmed 2015; 10 (1) :2-11
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-403-fa.html
ایمان زاده علی. مطالعه و ارزیابی فاکتورهای مدل ویک ولئون از دیدگاه اعضای هیئت علمی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان و ارائه راهکارهای بهبود آن. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1394; 10 (1) :2-11

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-403-fa.html


استادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملایر، همدان، ایران ، a.imanzadeh@malayeru.ac.ir
چکیده:   (13311 مشاهده)
چکیده سابقه و اهداف: یکی از ضروریات سازمان‌های جدید توجه به مؤلفه‌های سازمان‌های یادگیرنده است. در این پژوهش فاکتورهای ویک و لئون از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان مورد بررسی و ارزیابی واقع شده است. روش بررسی: این پژوهش توصیفی- تحلیلی است. جامعه مورد مطالعه را تمام اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان تشکیل می‌دهند. حجم نمونه را 81 نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی به‌صورت سرشماری تشکیل می‌دهند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی ابزار استفاده شده از طریق نظرات متخصصین و پایائی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ932/0 تأمین گردید. از آمار و آزمون t همبسته برای تحلیل داده‌ها استفاده شد و برای تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS نسخه 17 استفاده گردید. یافته‌ها: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اساس فاکتورهای ویک و لئون به معنای واقعی آن سازمان یادگیرنده نیست و در هر پنج فاکتور رهبری، برنامه و ارزیابی، اطلاعات، نوآوری و ابتکار و اجرا مدل ویک و لئون تفاوت‌ها بین میانگین وضع موجود و مطلوب معنی‌دار است. نتیجه‌گیری: برای تبدیل شدن این سازمان به سازمان یادگیرنده پیاده‌سازی برنامه‌هایی نظیر تقویت تفکرات خلاقانه، مشارکت دادن اعضای هیئت علمی در تصمیمات دانشگاه و آگاهی دانشکده‌ها از برنامه‌های یکدیگر ضروری است.
متن کامل [PDF 192 kb]   (2635 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/2/15 | پذیرش: 1394/1/19 | انتشار: 1394/3/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb