دوره 15، شماره 3 - ( پاییز 1399 )                   جلد 15 شماره 3 صفحات 205-194 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Masoudnia M. Evaluating E-Learning Readiness of the International Campus of Shahid Sadooghi Medical Sciences University of Yazd. jmed 2020; 15 (3) :194-205
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-317-fa.html
مسعودنیا مهناز. سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین الملل یزد. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1399; 15 (3) :194-205

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-317-fa.html


کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ، masoudnia68@gmail.com
چکیده:   (1323 مشاهده)
مقدمه: ارزیابی آمادگی یادگیری الکترونیکی، از مقدمات توسعه یادگیری الکترونیکی است. این پژوهش با هدف سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین­الملل یزد انجام گرفت.
روش بررسی: پژوهش حاضر با روش توصیفی- پیمایشی- مقطعی انجام شد. گروه نمونه به حجم 437 نفر متشکل از مدیران، اساتید، کارمندان دانشگاه به روش تصادفی ساده و دانشجویان به روش تصادفی طبقه ­ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ­ها از پرسشنامه محقق ساخته اقتباسی از چارچوب خان با سه بعد سازمانی، فناوری و تحلیل مخاطبین با روایی مورد تائید اساتید و پایایی به روش همسانی درونی و ضریب آلفای کرونباخ برابر با 0/7 استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ­ها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد، انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون t تک گروهی) استفاده شد. 0/05 به عنوان سطح معنی داری در نظر گرفته شد.
نتایج: با جمع نظر کل گروه نمونه و مقدار آماره  tتفاوت میانگین وزنی پاسخ ­های گروه با نقطه 50 درصدی در بعد سازمانی، فناوری و تحلیل مخاطبین به ترتیب برابر با 4/07، 2/21 و 2/98 و در کل برابر 2/85 بزرگتر از مقدار بحرانی جدول با درجه آزادی 436 با احتمال خطای کمتر از 0/05 است، بنابراین تفاوت معنی داری بین میانگین وزنی کل گروه نمونه و نمره 50 وجود داشت، در نتیجه این دانشگاه به حد بیشتر از نقطه 50 درصدی برای آمادگی پیاده­ سازی یادگیری الکترونیکی دست یافته است.
نتیجه‌گیری: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین­الملل یزد آمادگی لازم برای پیاده­ سازی یادگیری الکترونیکی دارد.
متن کامل [PDF 994 kb]   (458 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1392/7/23 | پذیرش: 1399/8/21 | انتشار: 1399/9/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb