دوره 18، شماره 3 - ( پاییز 1402 )                   جلد 18 شماره 3 صفحات 594-580 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sayyad Mohammadi E, Bahador F, Sabahi A, Marouzi P. Comparison of Students' Satisfaction with Holding Electronic and Traditional Exams in Ferdows City Paramedical and Health Faculty. jmed 2023; 18 (3) :580-594
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1397-fa.html
صیادمحمدی الهه، بهادر فاطمه، صباحی اعظم، معروضی پرویز. مقایسه میزان رضایتمندی دانشجویان از برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و سنتی در دانشکده پیراپزشکی و بهداشت شهرستان فردوس. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1402; 18 (3) :580-594

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1397-fa.html


دانشکده پیراپزشکی، گروه مدیریت اطلاعات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، تهران، ایران ، fatemebahador@gmail.com
چکیده:   (95 مشاهده)
مقدمه: آزمون‌ها یکی از روش‌هایی هستند که در دانشگاه‌ها برای سنجش و ارزیابی آموخته‌های دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرند. آزمون‌های الکترونیکی و سنتی، نقاط قوت و ضعف منحصر به خود را دارند. لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی مقایسه‌ای دو روش برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و سنتی از دیدگاه دانشجویان در دانشکده پیراپزشکی و بهداشت شهرستان فردوس می‌باشد.
روش بررسی: پژوهش حاضر به صورت مقطعی- تحلیلی انجام گردید. برای این تحقیق 201 دانشجو شرکت داشتند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته‌ای که روایی و پایایی 74/0 آن مورد تأیید صاحب نظران قرارگرفت، داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار STATA نسخه 13و بهره گیری از روش‌های توصیفی و تحلیلی آماری مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند.
نتایج: نتایج حاصل از این مطالعه نشان‌داد که بین رضایتمندی دانشجویان از آزمون سنتی و الکترونیکی تفاوت معنی داری وجود دارد (P<0/05). و رضایت از آزمون‌های سنتی بیشتر از الکترونیکی است. همچنین ارتباط معنی داری بین سطح رضایت دانشجویان  با ترم تحصیلی در آزمون‌های سنتی  وجود دارد (P<0/05) بطوری که میانگین سطح رضایت  دانشجویان ترم‌های بالاتر بیشتراست.
نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های حاصل از مطالعه، رضایتمندی دانشجویان از آزمون سنتی بیشتر از آزمون الکترونیکی بوده‌است لذا پیشنهاد می‌گردد، مؤسسات آموزشی، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را در جهت کسب رضایت دانشجویان از آزمون‌های الکترونیکی و رفع مشکلات این آزمون‌ها انجام ‌دهند.

 
متن کامل [PDF 940 kb]   (60 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1401/12/3 | پذیرش: 1402/5/15 | انتشار: 1402/9/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb