Ghanbari Firuzabadi M, Heydari S, Akhondzadeh B, Mirzaei M. Convergence of sciences for social accountability in education: An experience. The Journal of Medical Education and Development 2022; 17 (3) :236-238
URL:
http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1369-fa.html
قنبری فیروزآبادی مهدیه، حیدری سارا، آخوندزاده بنت الهدی، میرزایی مسعود. همگرایی علوم در راستای آموزش پاسخگو: بیان یک تجربه. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد 1401; 17 (3) :238-236
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1369-fa.html
گروه آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی،دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی، یزد، ایران
چکیده: (98 مشاهده)
نیازهای مراقبت سلامتی بشر امروزی، بسیار پیچیدهتر از آن است که یک تخصص و یا یک گروه حرفهای خاص به تنهایی بتواند پاسخگوی آن باشد، بلکه تیمی منسجم از حرفههای مختلف علوم با ارتباطاتی مؤثر و سازنده نیاز است تا نیازهای فزاینده بشر در محیطی پیچیده و متأثر از عوامل مختلف مرتفع گردد (1). علاوه بر اهمیت آموزش بینرشتهای در ارتقای سلامت جامعه، میتوان گفت همگرایی علوم مکانیزمی را فراهم میکند تا دانشجویان رشته های مختلف را با یادگیری مشارکتی و احترام متقابل آشنا کند (2). عملکرد مشارکتی بینحرفهای به عنوان فرآیندی متشکل از ارتباطات، سبب تصمیمگیری هایی میشود که موجب همافزایی دانش و مهارتهای گروهی میگردد. عناصر عملکرد مشارکتی شامل مسئولیت پذیری، پاسخگویی، هماهنگی، ارتباط سازنده، همکاری، قاطعیت، استقلال و اعتماد و احترام متقابل است که با همافزایی دانش و مهارت حرفه های مختلف، بر بهبود سلامت جامعه و بیماران متمرکز میباشد (3).
نوع مطالعه:
نامه به سردبير |
موضوع مقاله:
آموزش پزشكي دریافت: 1401/9/2 | پذیرش: 1401/9/2 | انتشار: 1401/9/21