دوره 17، شماره 3 - ( پاییز 1401 )                   جلد 17 شماره 3 صفحات 238-236 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghanbari Firuzabadi M, Heydari S, Akhondzadeh B, Mirzaei M. Convergence of sciences for social accountability in education: An experience. The Journal of Medical Education and Development 2022; 17 (3) :236-238
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1369-fa.html
قنبری فیروزآبادی مهدیه، حیدری سارا، آخوندزاده بنت الهدی، میرزایی مسعود. همگرایی علوم در راستای آموزش پاسخگو: بیان یک تجربه. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد 1401; 17 (3) :238-236

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1369-fa.html


گروه آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی،دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی، یزد، ایران
چکیده:   (98 مشاهده)
نیازهای مراقبت سلامتی بشر امروزی، بسیار پیچیده­تر از آن است که یک تخصص و یا یک گروه حرفه­ای خاص به تنهایی بتواند پاسخگوی آن باشد، بلکه تیمی منسجم از حرفه­های مختلف علوم با ارتباطاتی مؤثر و سازنده نیاز است تا نیازهای فزاینده بشر در محیطی پیچیده و متأثر از عوامل مختلف مرتفع گردد (1). علاوه بر اهمیت آموزش بین­رشته­ای در ارتقای سلامت جامعه، می­توان گفت همگرایی علوم مکانیزمی را فراهم می­کند تا دانشجویان رشته ­های مختلف را با یادگیری مشارکتی و احترام متقابل آشنا کند (2). عملکرد مشارکتی بین­حرفه­ای به عنوان فرآیندی متشکل از ارتباطات، سبب تصمیم­گیری ­هایی می­شود که موجب هم­افزایی دانش و مهارت­های گروهی می­گردد. عناصر عملکرد مشارکتی شامل مسئولیت پذیری، پاسخگویی، هماهنگی، ارتباط سازنده، همکاری، قاطعیت، استقلال و اعتماد و احترام متقابل است که با هم­افزایی دانش و مهارت حرفه های مختلف، بر بهبود سلامت جامعه و بیماران متمرکز می­باشد (3).
 
واژه‌های کلیدی: همگرایی علوم، آموزش پاسخگو، تجربه
متن کامل [PDF 287 kb]   (43 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبير | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1401/9/2 | پذیرش: 1401/9/2 | انتشار: 1401/9/21

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb