سابقه و اهداف: امروزه درکنار آموزش سنتی و معمول، انواع آموزش الکترونیک در حال توسعه در سیستم های آموزشی کشورهای مختلف است. در ایران نیز آموزش الکترونیک یک نیاز شناخته شده است. این پژوهش با هدف بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به بکارگیری آموزش الکترونیکی در تدریس بیوشیمی بالینی انجام شده است.
روش بررسی: مطالعه حاضر ار نوع توصیفی -مقطعی است که طی آن پژوهشگران به بررسی نگرش 150 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به آموزش الکترونیکی مجازی در سال 1390 پرداختند. ابزار سنجش نگرش دانشجویان پرسشنامه محقق ساخته بود.
یافتهها: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد دانشجویان مورد مطالعه که دو جلسه آموزش الکترونیکی بیوشیمی شامل مکانیسم بیماریهای مرتبط را در کنار آموزش حضوری تجربه کرده بودند، نگرش مثبتی نسبت به این نوع شیوه آموزشی داشتند.
نتیجهگیری: با توجه به نگرش مثبت دانشجویان نسبت به بکارگیری آموزش الکترونیکی، پیشنهاد می گردد با توجه به مباحث گسترده و پیچیده دروس پزشکی، روش آموزش الکترونیکی نیز در کنار آموزش حضوری در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مورد توجه قرار گیرد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |