دوره 17، شماره 2 - ( تابستان 1401 )                   جلد 17 شماره 2 صفحات 112-101 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bahramnezhad F, Chegini N. Comparison of Education with Mobile Applications and Puzzle Classroom on Memorization Pharmacology Course for Undergraduate Nursing Students. jmed 2022; 17 (2) :101-112
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1301-fa.html
بهرام نژاد فاطمه، چگینی نجمه. مقایسه آموزش با برنامه کاربردی موبایل و کلاس درس پازل بر به یادسپاری درس داروشناسی دانشجویان کارشناسی پرستاری. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد 1401; 17 (2) :112-101

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1301-fa.html


مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران ، bahramnezhad.f@gmail.com
چکیده:   (155 مشاهده)
مقدمه: اکثریت دانشجویان پرستاری بر این باور هستند که دانش آنها در حوزه داروشناسی، فاصله زیادی با سطح مطلوب دارد که از علل آن می­‌تواند ارائه حجم زیادی از مطالب در یک‌ترم به صورت فشرده و آموزش غیر مؤثر واحد درسی داروشناسی باشد. برهمین اساس مطالعه حاضر به تعیین و مقایسه آموزش با اپلکیشن و کلاس درس پازل بر به یادسپاری درس داروشناسی دانشجویان کارشناسی پرستاری پرداخته است.
 روش بررسی: مطالعه نیمه­تجربی حاضر، در فاصله زمانی مهر ماه 1399 تا آبان ماه 1400 انجام شده است. 70 نفر از دانشجویان ترم 5 پرستاری با کمک جدول اعداد تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه آموزش از طریق برنامه کاربردی موبایل و به گروه دیگر آموزش از طریق کلاس درس پازل (Jigsaw) داده شد. قبل و یک­ماه بعد از مداخله مذکور آزمونی استدلال بالینی از دانشجویان اخذ شد. داده­ها با کمک نرم­افزار نسخه 16 و آزمون تی مستقل و تی زوجی و آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند.
نتایج: یافته­های مطالعه حاضر نشان داد بین نمره به یادسپاری درس داروشناسی کلاس درس پازل و آموزش از طریق برنامه کاربردی موبایل اختلاف آماری معنی­داری بین قبل و بعد از مداخله و همچنین در مقایسه بین دو گروه وجود نداشت.
نتیجه‌گیری: براساس یافته­های این مطالعه می­توان هم از کلاس درس پازل و هم آموزش از طریق برنامه کاربردی موبایل در آموزش درس داروشناسی به دانشجویان کارشناسی پرستاری بهره برد.

متن کامل [PDF 1008 kb]   (78 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاري
دریافت: 1400/12/14 | پذیرش: 1401/6/2 | انتشار: 1401/6/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb