دوره 17، شماره 1 - ( بهار 1401 )                   جلد 17 شماره 1 صفحات 89-87 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Keshavarz E, Ebrahimi Qavam S. Chemistry and Biochemistry Training in Medical Sciences: The Need to Use Kinetic Schemas in Virtual Class. jmed 2022; 17 (1) :87-89
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1289-fa.html
کشاورز الهه، ابراهیمی قوام صغری. آموزش شیمی و بیوشیمی در علوم پزشکی: ضرورت بکارگیری طرح‌واره‌های جنبشی در کلاس مجازی. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد 1401; 17 (1) :89-87

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1289-fa.html


گروه آموزشی علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران ، keshavarz84@yahoo.com
چکیده:   (291 مشاهده)
بسیاری از رشته­ ها در مجموعه­ ی علوم پزشکی و علوم پایه بر بستر علم شیمی و بیوشیمی پایه­ گذاری شده است. اندیشه­ های جدیدی که فراگیران در مواجهه با مفاهیم انتزاعی شیمی با آن­ها برخورد می­ کنند اغلب خارج از قلمرو مفهومی آنان قرار دارد و معمولا به ایجاد مفاهیم بدیل و بدفهمی منجر می­ شود. بعلاوه فراگیران برای درک مفاهیم انتزاعی، در فضای یادگیریِ مجازیِ برخط و نابرخط با چالش­ های مضاعفی روبرو هستند. به منظور غلبه بر مشکل درک مفاهیمِ یادگیرندگان در فضای مجازی و بهبود یادگیری در وضعیت کرونایی، استادان می ­توانند متناسب با موضوع درسی، از آن دسته از قیاس­ های مناسب در کلاس ­های شیمی و بیوشیمی استفاده کنند که طرح­واره ­ی حرکتی را در ذهن فراگیران ایجاد می­ کند. آشنایی آموزشگر با قیاسگری و تهیه محتوای مبتنی بر تکنیک انیمیشن و تصویرهای گرافیکی پویا که ایجاد بازنماییِ حرکتی را در قیاس ­های به کار رفته در ذهن یادگیرنده تسهیل می ­کند، به جای سخنرانی یک­سویه در کلاس ­های مجازیِ برخط و یا محتوای نابرخط توصیه می­ شود.
متن کامل [PDF 306 kb]   (115 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبير | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1400/11/11 | پذیرش: 1401/3/5 | انتشار: 1401/3/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb