دوره 16، شماره 2 - ( تابستان 1400 )                   جلد 16 شماره 2 صفحات 143-142 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kalavani K, Dehnavieh R, Emadi S. Post-Covid-19 Higher Education Scenarios and Future Strategic Orientations of Education. jmed. 2021; 16 (2) :142-143
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1231-fa.html
کلوانی خلیل، دهنویه رضا، عمادی سمیرا. سناریو های آموزش عالی پس از بحران کوید -19 و جهت گیری های استراتژیک آینده آموزش. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1400; 16 (2) :143-142

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1231-fa.html


کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، گروه مدیریت دولتی، مرکز تحقیقات مدیریت و رهبری در آموزش، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ایران. ، samiraemadi_1361@yahoo.com
چکیده:   (450 مشاهده)
همه‌گیری COVID-19 تاثیر بسیاری بر آموزش عالی گذاشت اگرچه پس از اپیدمی بلافاصله آموزش آنلاین شد ولی اساتید و دانشگاه­ها آمادگی لازم برای آن را نداشتند. این بحران بر آموزش عالی در سالهای آینده نیز تأثیر زیادی خواهد گذاشت. در حالی که شدت تأثیر بحران COVID-19 هنوز مشخص نیست، موسسات آموزش عالی درصدد شناخت آینده این صنعت هستند و به دنبال اقدامات فوق العاده­ برای مقابله با وقایع آینده می­باشند. 4 سناریو "رشد"، "محدودیت"، "فروپاشی" و "تحول" را می توان برای آینده آموزش عالی در نظر گرفت که جهت گیری استراتژیک هرکدام به شکل: 1) تکامل (سناریو رشد): استراتژی رشد و توسعه 2) همسو با تغییرات (سناریو محدودیت): تنوع ناهمگون و مشارکت استراتژی 3) شکست دانشگاه ها (سناریو فروپاشی): کاهش، واگذاری و انحلال 4) شروع تحول بزرگ (سناریو تحول): استراتژی رسوخ در بازار و یکپارچگی افقی خواهد بود.
متن کامل [PDF 284 kb]   (179 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبير | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1400/5/9 | پذیرش: 1400/5/13 | انتشار: 1400/6/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb