سابقه و اهداف: در این تحقیق تلاش بر آن شده است دیدگاه دانشجویان و اعضاء هیئت علمی در مورد نحوه انجام و اهداف گزارش صبحگاهی بررسی و یک راهکار مناسب جهت انجام هرچه بهتر گزارش صبحگاهی ارائه گردد .
روش بررسی : این مطالعه مقطعی-توصیفی روی 45 نفر از دانشجویان و اساتید هیئت علمی بیمارستان آموزشی و پژوهشی امام رضا صورت گرفت. در این نظر سنجی، شرکت کنندگان در تحقیق به پرسشنامه 9 سؤالی که حاوی مهمترین جنبههای اداره و محتوای گزارش صبحگاهی بود، پاسخ گفتند.
یافتهها : اکثریت اساتید (66%) طبابت مبتنی بر شواهد را به عنوان مهمترین مطلبی که باید در گزارش صبحگاهی بحث شود عنوان نمودند در حالی که اکثریت دانشجویان (58%) بررسی تشخیصی را در پاسخ به این سؤال عنوان کردند. اکثر اعضاء هیئت علمی (73%) آموزش را مهمترین هدف دانستهاند در حالی که بیشتر کارورزان (60%) فکر میکنند که ارزیابی آنان و کیفیت درمان مهمترین هدف میباشد و آموزش در مرحله دوم میباشد. در مورد مسئول جلسه گزارش صبحگاهی اکثریت اساتید (41%) استاد متخصص را مناسب دانستند در حالی که اکثریت دانشجویان عنوان کردند استاد فوق تخصص مناسب است.
نتیجهگیری : نتای ج حاصل از این نظرسنجی نشان میدهد که دانشجویان و اساتید در مورد هدف از برگزاری گزارش صبحگاهی و محوریت بحث در آن و همچنین مسئولیت هدایت جلسات اختلاف نظر دارند. از دید اساتید، آموزش مهمترین هدف گزارش صبحگاهی است در حالی که دانشجویان هدف از برگزاری گزارش صبحگاهی را ارزیابی خود و کیفیت درمان میدانستند.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |