دوره 10، شماره 2 - ( تابستان 1394 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 183-174 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


استادیار گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران ، m48r52@gmail.com
چکیده:   (13623 مشاهده)

  مقدمه: افرادی‌که در سطح بالایی از عشق به یادگیری هستند، تمایل دارند به‌عنوان نوآور و جزء اولین کسانی باشند که خود را با وضعیت‌های جدید منطبق می‌سازند. هدف از این مطالعه، بررسی رابطه بین عشق به یادگیری با نوآوری جهانی در دانشجویان پزشکی می‌باشد .

  روش بررسی: این مطالعه توصیفی تحلیلی از میان دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال تحصیلی 93- 94 و براساس روش نمونه‌گیری تصادفی با استفاده از فرمول کوکران تعداد 200 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه عشق به یادگیری مک فارلن و پرسشنامه نوآوری جهانی هرت و همکاران بود. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS ، آزمون T استاندارد، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون ساده و آزمون T مستقل تحلیل گردید.

  نتایج: میزان عشق به یادگیری دانشجویان بیشتر از سطح مطلوب اما میزان نوآوری جهانی آنان کمتر از سطح حداقلی است. بین عشق به یادگیری و نوآوری جهانی دانشجویان رابطه مثبت و معنی‌دار وجود دارد و عشق به یادگیری پیش‌بینی کننده مثبت و معنی‌دار نوآوری جهانی دانشجویان است.

  نتیجه‌گیری: براساس نتایج این پژوهش، عشق به یادگیری در بروز نوآوری جهانی دانشجویان مؤثر است و زمینه رشد و شکوفایی استعدادها و سوق یافتن آنها به سوی خودشکوفایی را فراهم می‌سازد.

 

 

متن کامل [PDF 252 kb]   (2290 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1393/10/29 | پذیرش: 1394/3/6 | انتشار: 1394/6/15

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.