دوره 19، شماره 2 - ( تابستان 1403 )                   جلد 19 شماره 2 صفحات 800-781 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Davoodi A, Ghahramanian A. Investigating Students' Clinical Experiences of Learning the Nursing Process Using an Integrated Teaching-Learning Method at Shahid Qazi Tabatabaei Hospital: A Qualitative Content Analysis. jmed 2024; 19 (2) :781-800
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1502-fa.html
داودی عارفه، قهرمانیان اکرم. تبیین تجارب بالینی دانشجویان پرستاری از آموزش فرایند پرستاری به روش یاددهی-یادگیری تلفیقی در بیمارستان شهید قاضی طباطبایی تبریز: تحلیل محتوی کیفی قراردادی. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1403; 19 (2) :781-800

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1502-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران.
چکیده:   (277 مشاهده)
مقدمه: روش یاددهی-یادگیری تلفیقی به ارتقای مهارت‌های شناختی دانشجو و به‌تبع آن افزایش کیفیت مراقبت کمک می¬کند. این مطالعه باهدف تبیین تجارب یادگیری دانشجویان پرستاری از آموزش فرایند پرستاری به روش یاددهی-یادگیری تلفیقی در طی کارورزی پرستاری انکولوژی انجام گرفت.
روش بررسی: داده‌های حاصل از مصاحبه نیمه ساختاریافته با 19 دانشجو که آموزش بالینی پرستاری انکولوژی را به روش تلفیقی گذرانده بودند، به¬روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی تجزیه‌وتحلیل شد. تجارب مشارکت‌کنندگان در قالب زیر طبقات و طبقات استخراج گردید.
نتایج: از تحلیل داده‌ها چهار طبقه شامل یادگیری شناختی پایدار، یادگیری غیر شناختی، کاربرد مفاهیم آموخته‌شده در موقعیت‌های واقعی و پیشنهاد‌های دانشجویان برای ارتقای یادگیری فرایند پرستاری ظهور یافت.
نتیجه‌گیری: روش تلفیقی به‌عنوان یک روش آموزشی خلاق و دانشجو محور ، به‌طور مؤثری مهارت‌های شناختی و غیر شناختی را افزایش می‌دهد و کاربرد عملی مفاهیم آموخته‌شده را تسهیل می‌کند. برای تحقق کامل این مزایا، روش تلفیقی باید در سراسر واحدهای آموزش بالینی، از ترم‌های پایین‌تر اجرا شود. به‌طور هم‌زمان، بهبود محیط‌های آموزش بالینی در دنیای واقعی، نتایج مثبت آموزشی را تسریع می‌کند و می‌تواند مهارت‌های شناختی و غیر شناختی دانشجو را بهبود بخشد و پایه¬ای برای به‌کارگیری مفاهیم آموخته‌شده در بالین باشد.
 
متن کامل [PDF 679 kb]   (183 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1403/4/22 | پذیرش: 1403/6/27 | انتشار: 1403/7/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb