دوره 18، شماره 3 - ( پاییز 1402 )                   جلد 18 شماره 3 صفحات 536-525 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Javadinejad M, Bahramnezhad F. Exploring the Experience of Undergraduate Students from Nursing Grand Round: A Conventional Content Analysis. jmed 2023; 18 (3) :525-536
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1431-fa.html
جوادی نژاد محمد، بهرام نژاد فاطمه. تبیین تجربه دانشجویان کارشناسی از گراند راند پرستاری: آنالیز محتوای قراردادی. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1402; 18 (3) :525-536

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1431-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی تهران ، bahramnezhad.f@gmail.com
چکیده:   (538 مشاهده)
مقدمه: گراند راند های پرستاری یکی از عوامل بالقوه برای ارائه شواهد به روز، به پرستاران و دانشجویان پرستاری و استفاده آن در بالین بیمار می باشد. شناسایی زوایای پیدا و پنهان این تجربه می­تواند به ارتقای این رویکرد کمک شایانی کند، برهمین اساس مطالعه حاضر با هدف تبیین تجربه دانشجویان کارشناسی پرستاری از گراندراند انجام شده است.
روش بررسی: مطالعه حاضر بخشی از یک مطالعه کیفی با رویکرد ترکیبی مداخله‌ای متوالی اکتشافی است که با کمک آنالیز محتوای قراردادی در سال 1400-1402 انجام شده است. بدین منظور 25 دانشجو کارشناسی پرستاری ترم 7 که در بخش­های مراقبت ویژه تجربه کارورزی به شیوه گراندراند را داشتند، به صورت هدفمند، وارد مطالعه شدند. با کمک مصاحبه های نیمه ساختارمند، عمیق و چهره به چهره با میانگین 40 تا 60 دقیقه تجربه این شرکت کنندگان استخراج و پس از ضبط و پیاده سازی با کمک رویکرد گرانهایم و لاندمن تجزیه و تحلیل شدند. 
نتایج: میانگین سنی این دانشجویان 10.8±21.3 سال بود. از مجموع 25 مصاحبه انجام شده با شرکت­کنندگان 423 کد اولیه استخراج شد. بعد از ادغام کدهایی که قرابت محتوایی و معنایی داشتند، سه طبقه  اصلی هدفمندی کارورزی، خروج از آموزش جزیره­ای و چالش­های درک شده، با 9 زیرطبقه ظاهر شد.
نتیجه‌گیری: از آن­جایی که مشارکت­کنندگان در مطالعه در این زمینه ادعا داشتند که با کمک این رویکرد آموزش در بالین هدفمند شده و در واقع آنها با رویکرد جدیدی در آموزش مواجه می­شوند پس باید در شناسایی این رویکرد گام برداشته و سعی در رفع چالش­های این رویکرد شود.

 
متن کامل [PDF 607 kb]   (247 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاري
دریافت: 1402/3/19 | پذیرش: 1402/7/7 | انتشار: 1402/9/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb