دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
چکیده: (526 مشاهده)
شماره پاییز 1401 مجله پیش روی شماست. در این شماره مقالاتی در حوزه "برنامه آموزشی با استفاده از روش بحث مبتنی بر مورد" توسط کشمیری و همکاران و نیز بیان تجربه روش آموزشی cooperative learning در قالب نامه به سردبیر توسط حیدری و همکاران منتشر میشود که مطالعه آنها را به علاقه مندان توصیه می نمایم. عوامل مؤثر در بکارگیری شواهد پزشکی در طبابت بالینی از موضوعات مهمی است که در مقاله اماناللهی و همکاران به آن پرداخته شده است.
در این شماره، دکتر سلاجقه (در قالب نامه به سردبیر)، به ارزشیابی برنامه آموزش پزشکی پرداخته که نکات جالبی در آن متذکر شده است.
این مجله به مقالات تاریخی در زمینه آموزش پزشکی نیز می پردازد. در این شماره، مقاله گلشنی بر روی آموزش پزشکی در دوره سامانیان پرداخته که مطالعه آن را به علاقهمندان به مباحث تاریخ پزشکی توصیه مینمایم.
توانمندی در مدیریت آموزشی از دیدگاه دانشآموختگان موضوعی است که از اهمیت ویژهای برخوردار است. سپهر و همکاران این موضوع را در برنامه درسی دانشجویان رشته های مختلف دوره دکترا بررسی نموده اند که مطالعه آن را توصیه مینمایم.
هنگام نوشتن این سخن، میزبان "جناب آقای دکتر ابوالفضل محمدی" از دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی هستیم که در شماره آینده گزارشی از اقدامات اخیر دبیرخانه شورای آموزش پزشکی پس از بررسی، در جلسه هیئت تحریریه مجله قرار خواهد گرفت.
واژههای کلیدی: سخن سردبیر
نوع مطالعه:
نامه به سردبير |
موضوع مقاله:
آموزش پزشكي دریافت: 1401/9/21 | پذیرش: 1401/9/21 | انتشار: 1401/9/21