دوره 16، شماره 3 - ( پائیز 1400 )                   جلد 16 شماره 3 صفحات 223-216 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

How to improve English articles writing methods. jmed 2021; 16 (3) :216-223
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1260-fa.html
مزین محمدرضا. چگونه سبک نگارش مقالات انگلیسی را بهبود بخشیم : 20 نکته دستوری پرکاربرد. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1400; 16 (3) :216-223

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1260-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی یزد، یزد، ایران. ، mozayan38@yahoo.com
چکیده:   (1340 مشاهده)
مقدمه: امروزه زبان انگلیسی و کاربرد آن بعنوان یک زبان بین­المللی برای همه پذیرفتنی است و مخصوصا اینکه اکثر مقالات علمی که در کل جهان همه روزه برشته تحریر در می آید به زبان انگلیسی است. هدف از این تحقیق،  نگارش نکات دستوری پرکاربردی است که غالب نویسندگان فارسی زبان به هنگام نوشتن مقالات انگلیسی متأسفانه یا رعایت نمیکنند و یا از دانش کافی برای استفاده از آنها برخوردار نیستند در حالیکه این شیوه نگارش در مقالات علمی نویسندگانی که انگلیسی زبان مادری آنها است کاملا هویداست.
 روش بررسی: نویسنده این مقاله در یک مطالعه گذشته نگر سعی نموده است با بهره گیری از حدود سه دهه تجربه در ویراستاری مقالات انگلیسی، نکات جالبی که برای ارتقاء کیفیت مقالات پژوهشگران و نویسندگان مورد نیاز میباشد را همراه باذکر مثال ارائه دهد.
نتایج: بررسی مقالات انگلیسی نگارش شده توسط کسانی که زبان مادری آنها انگلیسی و یا فارسی می­باشد نشان­دهنده تفاوت محسوسی است که چه از منظر ساختاری و چه از نظر لغوی بین این دو شیوه نگارش وجود دارد.
نتیجه‌گیری: رفع این مشکل عمده، نیازمند برگزاری جلسات و کارگاههای متعدد جهت چگونگی نگارش مقالات انگلیسی برای فارسی زبانان و آشنایی آنها با ویژگی­های فرا کلام (Metadiscourse) در زبان انگلیسی میباشد.
متن کامل [PDF 617 kb]   (750 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش کوتاه | موضوع مقاله: زبان انگليسي
دریافت: 1400/7/8 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb