کشمیری فاطمه. ثبت و ارزشیابی عملکرد آکادمیک اعضای هیئت علمی: تجربه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1400; 16 (3) :194-198
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1257-fa.html
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران.
چکیده: (1021 مشاهده)
فرایند اجرای برنامه ارزشیابی نظاممند و یکپارچه اعضای هیئت علمی، نیازمند به کارگیری منابع و روشهای متنوع برای اجرای یک ارزشیابی جامع و عادلانه است. با گسترش کاربرد ابزارهای متنوع در فرایند ارزشیابی اعضای هیئت علمی، پورتفولیو به عنوان ابزاری معرفی شده است که از طریق ثبت مستندات آموزشی نشاندهنده عملکرد اساتید، منعکسکننده فعالیتها و روند پیشرفت عملکرد اساتید باشد. در دانشگاههای علوم پزشکی کشور در سالهای اخیر استفاده از پورتفولیوی الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد براساس نتایج نیازسنجی و اسناد بالادستی، پورتفولیوی آموزشی اعضای هیئت علمی را با هدف ثبت و ارزشیابی اعضای هیئت علمی در حیطههای وظایف تعیین شده، طراحی کرده است. پورتفولیوی آموزشی بهصورت الکترونیکی طراحی شده است که شامل پنلهای کمیت تدریس، کیفیت عملکرد آموزشی، ارزشیابی از دیدگاه ذینفعان مختلف، مستندات آموزشی، پژوهش و فناوری، فرهنگی، فعالیتهای اجرایی- مدیریتی است. نتایج مستندات ثبتشده در سامانه مذکور در فرایند ترفیع سالانه، اعطای امتیازات تشویقی و ارائه کارنامه عملکردی و مدیریتی قابلیت استفاده دارد.
نوع مطالعه:
نامه به سردبير |
موضوع مقاله:
آموزش پزشكي دریافت: 1400/7/11 | پذیرش: 1400/7/23 | انتشار: 1400/9/10