سابقه و اهداف : نقش آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی و سلامت به سرعت در حال گسترش میباشد. پذیرش و احساس رضایت از برنامههای ارائه شده از جانب پزشکان به عنوان قشر مهم سیستم سلامت در گذراندن دورههای آموزشی مداوم پزشکی بسیار حائز اهمیت است. هدف از این مطالعه بررسی میزان رضایتمندی مشمولین آموزش مداوم از برنامه های آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سال 1390 بود.
روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی مقطعی میباشد که طی مدت یک سال 90 نفر شرکت کننده، بخشهای راهنما، دوره آموزشی، آزمون و نظرسنجی را گذرانده و مورد ارزیابی و مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه متشکل از 28 سؤال در دو بخش بود، بخش اول متغیر های دموگرافیک شرکت کنندگان و بخش دوم سطح رضایت شرکت کنندگان را در رابطه با کیفیت دوره و محتوا را میسنجید. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 18 انجام گرفت.
یافتهها: نتایج در این پژوهش نشان می دهد بیشترین میزان رضایت از برنامههای الکترونیکی آموزش مداوم به ترتیب از توالی محتوا (1/74 درصد)، روشن بودن اهداف (7/71 درصد) ، راهنمای برنامه (6/69 درصد) ، کیفیت ، ساختار و بیان گفتار مطالب (8/60 درصد) بود.
نتیجهگیری: نتایج نشان میدهد اکثر شرکت کنندگان امکان استفاده از برنامههای آموزش الکترونیکی را بدون دغدغه ناشی از ترک محل خدمت ، اتلاف زمان، استرسهای حاصل از تردد و نیز دسترسی به منابع و محتوا در زمان دلخواه را دارند.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |