دوره 12، شماره 1 و 2 - ( بهار و تابستان 1396 )                   جلد 12 شماره 1 و 2 صفحات 26-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghiasvandian S, Varaei S, Yadeghari M A, Pourrahimi A, Aghajanloo A. Classroom management for instruction of unmotivated students . jmed 2017; 12 (1 and 2) :13-26
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-769-fa.html
غیاثوندیان شهرزاد، ورعی شکوه، یادگاری محمد علی، پوررحیمی اکبر، آقاجانلو علی. مدیریت کلاس درس برای آموزش دانشجویان بی انگیزه . مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1396; 12 (1 و 2) :13-26

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-769-fa.html


دانشجوی دکترا، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
چکیده:   (9880 مشاهده)

مقدمه: هدف از آموزش پرستاری تربیت دانش آموختگانی است که بتوانند به عنوان عضوی از تیم سلامت در عرصه های مختلف به ارائه خدمات بپردازند. لذا جهت افزایش کیفیت آموزش دانشجویان پرستاری انگیزش نقش اساسی دارد.
روش بررسی: مطالعه حاضر مروری یکپارچه از شواهد است که بر اساس روش بروم(Broome، 2000) در طی سه مرحله جستجوی متون، ارزشیابی داد ه ها و تحلیل داد ه ها انجام گردید. پایگاه¬های اطلاعاتی،IranMedex، Magiran، SID، EBSCO، EMBACE، MEDLINE، Irandoc  و CINAHL با کلید واژه های مدیریت کلاس درس، سبک های مدیریت کلاسی، روش های تدریس برای دانشجویان، دانشجویان بی انگیزه و Classroom management, unmotivated student، Management Style Classroom ، Instructional Skill مورد جستجو قرار گرفت. از 1464  مقاله و چکیده مقاله به دست آمده، نهایتاً 43 مقاله بر اساس معیارهای ورود بررسی شدند. جهت تحلیل، داده¬های استخراج شده از منابع اولیه پس از مقایسه یک به یک بصورت جمع بندی یکپارچه و واحد، نظم داده، طبقه بندی شده و خلاصه گردیدند.
نتایج: چالش ها و راه¬کارهای متعددی در خصوص مدیریت کلاس درس برای تقویت انگیزش دانشجویان وجود دارد که در سه مضمون استفاده از روش های نوین تدریس، بهبود محیط یادگیری و بهبود تعاملات و ارتباطات قرار داده شد.
نتیجه گیری: با توجه به افزایش علل بی انگیزگی در دانشجویان پرستاری بایستی در راستای ارتقای مدیریت کلاس درس از سبک های نوین تدریس به ویژه سبک تعامل گرا که می تواند جو مناسبی و با انگیزشی را جهت آموزش و تربیت نیروی کارآمد پرستاری فراهم سازد، استفاده کرد.
 

واژه‌های کلیدی: مدیریت کلاس درس، انگیزش، پرستاری
متن کامل [PDF 729 kb]   (6611 دریافت)    
نوع مطالعه: مروري | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1395/10/18 | پذیرش: 1396/5/18 | انتشار: 1396/6/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb