سابقه و اهداف : بهبود و ارتقاء کیفیت آموزش پرستاری مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود جهت اصلاح نقاط ضعف میباشد و دانشجویان به عنوان دریافت کنندگان خدمات آموزشی بهترین منبع برای شناسایی مشکلات آموزشی هستند. هدف این مطالعه تبیین درک دانشجویان پیرامون کیفیت آموزش پرستاری است.
روش بررسی: در این مطالعه کیفی، 40 دانشجوی پرستاری سال چهارم با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. سپس 8 مصاحبه گروه مدار صورت گرفت. کلیه مصاحبهها روی کاغذ پیاده و با روش تحلیل محتوا تجزیه و تحلیل شد.
یافتهها: با استفاده از تحلیل دست نوشتهها، تعداد قابل توجهی درون مایه اولیه و سه درون مایه اصلی که هر یک چند درون مایه فرعی داشتند، استخراج شد. درون مایه اصلی در سه طبقه، شامل "آموزش تئوری"، "آموزش بالینی" و "فاصله تئوری و بالین" دسته بندی شدند که این درون مایههای اصلی و فرعی با جملاتی از بیانات شرکت کنندگان در مطالعه توضیح داده شد.
نتیجهگیری: به نظر میرسد وضعیت آموزش تئوری و بالینی نیازمند تأمین جامعتر شیوههای آموزشی در جهت یکپارچه کردن دانش و عمل، امکانات و تجهیزات محیط بالین و بازنگری ابزارهای ارزشیابی بالینی است و ضرورت دارد در این ابعاد تمهیداتی صورت گیرد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |