، f_shahbeigi@yahoo.com
چکیده: (28358 مشاهده)
در دنیای امروز که اطلاعات روز به روز نو شده و سرعت تولید آن به چشم بر هم زدنی کاهش یافته است، انتقال اطلاعات از فردی به فرد دیگر به عنوان هدف آموزش کاری عبث و بیهوده است؛ بنابراین هدف آموزش به آموزش بازیابی این دانستهها به فراخور حال هر فرد تغییر یافته است. آموزش مجازی نیز به عنوان شیوه نسبتاً نوظهور به طور جدی این هدف را دنبال میکند. هر چند این نوع آموزش و بهرهوری از رسانههای مدرنی همچون اینترنت و رایانه فرصتهای طلائی را برای افراد ایجاد کرده، اما وجود موانع و مشکلات در آن امکان ناپذیر است. در این مقاله سعی شده است که به بررسی این مزایا و محدودیتها در آموزش پرداخته شود. از این رو پس از ذکر یک مقدمه، بیان تعریف و ویژگیهای آموزش مجازی و تاریخچه کوتاه از آن، مزایا و محدودیتها را از چشم انداز های متفاوتی اعم از اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و زمانی مورد توجه قرار داده و در نهایت به تغییر نقش و جایگاه مدرس در آموزش مجازی و بررسی اینکه این تغییر نقش چه مزایا و محدودیتهایی به همراه داشته است، میپردازیم.
نوع مطالعه:
مروري |
دریافت: 1390/11/23 | انتشار: 1390/11/26