دوره 13، شماره 3 - ( فصل پاییز 1397 )                   جلد 13 شماره 3 صفحات 209-216 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghalmani S Y, Souleymani M H, mirbagheri E A, barghoun F, keshmiri F. Night time educational round: A tool for developing clinical education. jmed. 2018; 13 (3) :209-216
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-929-fa.html
غلمانی سیدیاسر، سلیمانی محمدحسین، میرباقری الهه السادات، برغون فاطمه، کشمیری فاطمه. راندآموزشی شبانه: ابزاری برای ارتقای آموزش بالینی. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1397; 13 (3) :209-216

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-929-fa.html


5. استادیار ، مرکز مطالعات وتوسعه آموزش علوم پزشکی. دانشکده بهداشت. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، ایران ، f.keshmiri@ssu.ac.ir
چکیده:   (2251 مشاهده)
چکیده
مقدمه: مطالعه حاضر با هدف سنجش وضعیت راند آموزشی در ساعات کشیک شب از دیدگاه فراگیران انجام شده است
روش بررسی: مطالعه ی حاضر مداخله¬ای تک گروهی است که بیمارستان شهید صدوقی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شد. جامعه پژوهش شامل اعضای تیم آموزش شامل دستیاران و کارورزان بودند که به صورت تمام شماری در مطالعه حاضر وارد شدند. در این مطالعه، مداخله بصورت راندهای بالینی در بخش داخلی و اورژانس در ساعات کشیک شب طراحی و اجرا شد. هر راند با حضور اعضای تیم آموزشی شامل اتند بخش، یک نفر دستیار ارشد، یک نفر دستیار سال دو، دو نفر دستیار سال یک، و حداقل دو نفر از کارورزان پزشکی برگزار شده است و به طور متوسط یک و نیم ساعت به طول می¬انجامید. 
برای سنجش وضعیت گراندراند بالینی شبانه از پرسشنامه 13 سوالی که در مطالعه قبلی روانسنجی شده است استفاده شد. داده ها توسط شرکت کنندگان بعد از شرکت در حداقل سه راند بالینی شبانه تکمیل شده است. داده¬ها با استفاده از نرم¬افزار آزمون آمار توصیفی (میانگین،SD ) تحلیل شد.
نتایج: نتایج برگزاری راند بالینی شبانه نشان داد 73% از شرکت کنندگان رضایت خود را در راند بالینی خیلی زیاد و زیاد ابراز کردند. "ضرورت راند بالینی شبانه در فرایند آموزش بالینی"، "امکان طرح سوال و مشارکت در بحث" و نقش راند بالینی شبانه در بهبود دانش و یادگیری" فراگیران بیشترین مطلوبیت را در بین شرکت کنندگان داشته است.
نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد راند بالینی شبانه از دیدگاه فراگیران وضعیت مطلوبی داشته است و آن را به عنوان ابزاری مناسب جهت استفاده در فرآیند آموزش بالینی مورد توجه قرار دادند.
واژه‌های کلیدی: راند بالینی، آموزش بالینی، گراند راند

 
متن کامل [PDF 690 kb]   (322 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: ۱۳۹۷/۴/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۷/۶/۷ | انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb