دوره 9، شماره 3 - ( پاییز 1393 )                   جلد 9 شماره 3 صفحات 2-9 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shoja-ghale-dokhtar L, Rahimean H, Jarahi L. Evaluation of entrepreneurship capabilities in students of Mashhad University of Medical Sciences: 2003-2004. jmed. 2014; 9 (3) :2-9
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-373-fa.html
شجاع قلعه دختر لیلا، رحیمیان حمید، جراحی لیدا. ارزیابی میزان قابلیت های کار افرینی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1393; 9 (3) :2-9

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-373-fa.html


دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ، Rahimian@atu.ac.ir
چکیده:   (8290 مشاهده)
 

سابقه و اهداف: امروزه توجه به کارآفرینی در ایجاد یک فضای سالم اقتصادی و ملی یک ضرورت محسوب می‌شود و نقش آن در پایداری و ثبات اقتصادی تأیید شده است. این پژوهش به بررسی میزان قابلیت‌های کارآفرینی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرداخته است.

 

روش بررسی: این تحقیق از نوع توصیفی و پیمایشی هست که در آن 200 نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 92-93 به روش تصادفی انتخاب شد. با توجه به اهداف پژوهش، از پرسشنامه به ‌عنوان ابزارگردآوری اطلاعات استفاده شد. روایی پرسشنامه‌ها از روش روایی محتوا با استفاده از نظر متخصصان مورد تأیید قرار گرفت. تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار  SPSS11.5انجام شد.

 

یافته‌ها: یافته‌های پژوهش حاضر نشان داد که میزان قابلیت‌های کارآفرینی دانشجویان از حد متوسط بالاتر است، البته قابلیت‌های کارآفرینی دانشجویان سال اول و آخر مبین وجود تفاوت معنادار نبود. همچنین قابلیت‌های کارآفرینی دانشجویان بر اساس خرده مقیاس‌های قابلیت کارآفرینی دارای تفاوت معناداری بود(001/0>P).

 

نتیجه‌گیری: تقویت استعداد کارآفرینی و کارآفرینان در دانشجویان با تکیه بر برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها به‌عنوان یک وسیله کسب رونق اقتصادی کشور مورد تأکید است. بر اساس نتایج به دست آمده و عدم وجود تفاوت قابلیت کارآفرینی دانشجویان سال اول و سال آخر به نظر می‌رسد اصلاح و بازنگری در برنامه‌های آموزشی برای تقویت قابلیت‌های کارآفرینی دانشجویان بیشتر بایستی موردنظر دانشگاه قرار گیرد و آموزش قابلیت‌های کارآفرینی در برنامه‌های درسی مورد توجه قرار گیرد.

 
متن کامل [PDF 177 kb]   (1549 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: ۱۳۹۲/۱۲/۵ | پذیرش: ۱۳۹۳/۶/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb