دوره 14، شماره 3 - ( پاییز 1398 )                   جلد 14 شماره 3 صفحات 181-170 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Norouzinia R, arabi M, Hedayat Yaghoubi M, Mojahed S, Ghazivakili Z, mirzaei S et al . Quality of Educational Services from the Viewpoint of Medical Students in three stages: Basic sciences, Externship and internship of Alborz University of Medical Sciences . jmed. 2019; 14 (3) :181-170
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1035-fa.html
نوروزی نیا روح انگیز، اعرابی محسن، هدایت یعقوبی مجتبی، مجاهد شهناز، قاضی وکیلی زهره، میرزائی سمانه و همکاران.. کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان پزشکی در سه مقطع علوم پایه، کارآموزی و کارورزی در دانشگاه علوم پزشکی البرز. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1398; 14 (3) :181-170

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-1035-fa.html


6- دانشجوی دکتری سلامت در حوادث و بلایا، دانشکده بهداشت، گروه سلامت در حوادث و بلایا، دانشگاه علوم پزشکی یزد، یزد، ایران. ، s.mirzaei2113@gmail.com
چکیده:   (883 مشاهده)
چکیده
مقدمه: مدل سروکوال از جمله مدل¬های متداول ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی می¬باشد. پژوهش حاضر به منظور بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی بر اساس مدل سروکوال از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز در سه مقطع علوم پایه، کارآموزی و کارورزی انجام شد.
روش بررسی: این مطالعه از نوع مقطعی (توصیفی– تحلیلی) در سال 1397 بود که در آن 332 نفر از دانشجویان پزشکی در سه مقطع علوم پایه، کارآموزی و کارورزی به طور تصادفی وارد مطالعه شدند. داده¬ها با پرسشنامه 25 سوالی برگرفته از پرسشنامه استاندارد شده سروکوال گردآوری، و با استفاده از نرم افزار spss 24 و آمار توصیفی و آزمون¬های تی زوجی، تی مستقل، و آنالیز واریانس یک طرفه تجزیه و تحلیل گردید.
نتایج: نتایج نشان داد که در تمامی ابعاد، و در مجموع کیفیت خدمات آموزشی بین انتظارات و ادراکات دانشجویان تفاوت معناداری وجود داشت و در هیچ یک، انتظارات آنها برآورده نشده بود. بیشترین فاصله مربوط به بعد تضمین و کمترین مقدار مربوط به بعد قابلیت اطمینان بود. بعلاوه، انتظارات دانشجویان در مقاطع مختلف در تمامی ابعاد غیر از بعد ملموس بودن، و کیفیت کلی خدمات با هم متفاوت بود. اما درک آنها تنها در دو بعد ملموس بودن و قابلیت اطمینان با هم تفاوت داشت.
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج مطالعه، دانشجویان از وضعیت موجود دانشگاه ناراضی بوده و تا دستیابی به وضعیت مطلوب و رضایت دانشجویان به عنوان مشتریان اصلی خدمات آموزشی دانشگاه، فاصله زیادی وجود دارد و در بسیاری از موارد نیاز به بازنگری و بهبود شرایط وجود دارد.
واژه‌های کلیدی: کیفیت خدمات آموزشی، دانشجوی پزشکی،کارآموزی، کارورزی

متن کامل [PDF 853 kb]   (128 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: ۱۳۹۸/۳/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۸/۵/۱۹ | انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb