دوره 7، شماره 4 - ( زمستان 1391 )                   جلد 7 شماره 4 صفحات 83-73 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


، hamide.dehghani@yahoo.com
چکیده:   (21528 مشاهده)
چکیده : مقدمه: شناسایی نیازهای اموزشی نخستین گام در برنامه ریزی اموزشی پرستاران و پیش نیاز یک برنامه اموزشی موثر است. لذا این بررسی به منظور تعیین نیازهای آموزشی پرسنل پرستاری بیمارستانهای اموزشی انشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی شهر یزد انجام گردیده است. روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه کیفی پیمایشی است که به روش نیازسنجی دلفی نیازهای اموزشی پرستاران شاغل در بیمارستانهای اموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی شهریزد در چهار مرحله بررسی شد . یافته ها: تمامی پاسخگویان در 26 مورد به عنوان نیازهای آموزشی تخصصی و 17 موردنیاز اموزشی عمومی به توافق رسیدند که اولویت نیازهای تخصصی به ترتیب: احیاء قلبی ریوی، مراقبت ویژه، کار با دستگاهها و تجهیزات بخش و اولویت نیازهای اموزشی عمومی شامل:مسایل حقوقی در پرستاری، کنترل عفونت، مدیریت در پرستاری، بوده است. بحث ونتیجه گیری: از یافته های این تحقیق میتوان در تدوین برنامه های اموزش مداوم پرستاران استفاده نمودودرنهایت موجب ارتقاء عملکرد پرستاران و در نتیجه مراقبت بهتر از بیماران شد.
متن کامل [PDF 225 kb]   (6672 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاري
دریافت: 1391/5/12 | پذیرش: 1391/9/14 | انتشار: 1391/12/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.