دوره 13، شماره 1 - ( بهار 1397 )                   جلد 13 شماره 1 صفحات 76-68 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


3- گروه مهندسی بهداشت محیط، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران 4- مرکز تحقیقات علوم زیست محیطی، گروه مهندسی بهداشت محیط، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران ، m.khashij@yahoo.com
چکیده:   (6071 مشاهده)
سابقه و هدف: ایجاد فرصت های بهینه برای یادگیری تجربی و آموزش عملی، عامل مهمی است که کیفیت آموزش را بهبود می بخشد. هدف از این مطالعه شناسایی و تجزیه و تحلیل مکانیسم بهبود دوره کارآموزی برای دانشجویان مهندسی بهداشت محیط در دانشکده بهداشت کرمانشاه بود.
روش کار: این مطالعه بر اساس مقایسه کیفیت آموزش در دوره های کارآموزی به صورت قبل و بعد صورت گرفت. افراد شرکت کننده دانشویانی بودند که دوره کارآموزی را در نیمه اول  سال 1394-1395 (32 نفر) گذراندند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده ازSPSS v.16 انجام شد.
یافته ها: میانگین نمرات دانشجویان پسر قبل از کارآموزی به ترتیب 0.41 ± 2.02 و پس از آن 0.44 ± 2.82 و میانگین نمرات دانشجویان دختر قبل و بعد از کارآموزی به ترتیب 0.34 ± 1.9 و 0.37 ± 2.84 بدست آمد. سطح آموزش در طول دوره کارآموزی بر افزایش دانش در دانشجویان مهندسی بهداشت محیط تاثیر می گذارد.
نتیجه گیری: براساس نتایج عوامل مؤثر در بهبود فرایند کارآموزی تحت تاثیر عوامل زیر روش تحقیق، نقش موثر واحدهای آموزشی، نقش موثر در دوره کارآموزی، فعالیت های آموزشی اضافی در زمان خدمت و نقش موثر در انجام کارآفرینی است.
واژگان کلیدی: دانش نظری؛ کار آموزی؛ مهندسی بهداشت محیط

 
متن کامل [PDF 637 kb]   (1438 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1396/8/20 | پذیرش: 1397/1/22 | انتشار: 1397/3/1

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.