دوره 16، شماره 3 - ( پائیز 1400 )                   جلد 16 شماره 3 صفحات 198-194 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران.
چکیده:   (353 مشاهده)
فرایند اجرای برنامه ارزشیابی نظام­مند و یکپارچه اعضای هیئت علمی، نیازمند به کارگیری منابع و روشهای متنوع برای اجرای یک ارزشیابی جامع و عادلانه است. با گسترش کاربرد ابزارهای متنوع در فرایند ارزشیابی اعضای هیئت علمی، پورتفولیو به عنوان ابزاری معرفی شده است که از طریق ثبت مستندات آموزشی نشان­دهنده عملکرد اساتید، منعکس­کننده فعالیتها و روند پیشرفت عملکرد اساتید باشد. در دانشگاه­های علوم پزشکی کشور در سالهای اخیر استفاده از پورتفولیوی الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد براساس نتایج نیازسنجی و اسناد بالادستی، پورتفولیوی آموزشی اعضای هیئت علمی را با هدف ثبت و ارزشیابی اعضای هیئت علمی در حیطه­های وظایف تعیین شده، طراحی کرده است. پورتفولیوی آموزشی به­صورت الکترونیکی طراحی شده است که شامل پنل­های کمیت تدریس، کیفیت عملکرد آموزشی، ارزشیابی از دیدگاه ذینفعان مختلف، مستندات آموزشی، پژوهش و فناوری، فرهنگی، فعالیتهای اجرایی- مدیریتی است. نتایج مستندات ثبت­شده در سامانه مذکور در فرایند ترفیع سالانه، اعطای امتیازات تشویقی و ارائه کارنامه عملکردی و مدیریتی قابلیت استفاده دارد.
متن کامل [PDF 509 kb]   (132 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبير | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1400/7/11 | پذیرش: 1400/7/23 | انتشار: 1400/9/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.