سابقه
و اهداف: استفاده از نظرات فارغالتحصیلان
برای ارزشیابی اساتید میتواند در تأیید و اعتبار نتایج ارزشیابی اساتید توسط
دانشجویان مفید واقع شده و در پذیرش نتایج این ارزشیابی نزد اساتید و مدیران موثر
واقع گردد. این مطالعه با هدف مقایسه نمرات
ارزشیابی استاد توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان طراحی و
اجرا شد.
روش
بررسی:
در این مطالعه توصیفی 84 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور
اهواز توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان مورد ارزشیابی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری
اطلاعات پرسشنامهای بود که بر اساس مقیاس لیکرت تهیه شده و شامل 15 سؤال پنج
گزینهای بود. این پرسشنامه توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان تکمیل شد و مورد
آنالیز قرار گرفت. دادهها با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی به کمک
نرم افزارSPSS
V18 تحلیل شد.
یافتهها: میانگین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان
و فارغالتحصیلان به ترتیب 41/0±04/4 و 47/0±96/3 بود (26/0=P) و ضریب همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان
618/0 بدست آمد (0001/0=P).
نتیجهگیری: عدم تفاوت بین میانگین نمرات ارزشیابی اساتید
توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان نشان دهنده توافق دانشجویان و فارغالتحصیلان در
ارزشیابی اساتید و بیانگر ثبات نمرات ارزشیابی اساتید و اعتبار نتایج ارزشیابیهای
دانشجویی میباشد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |