Journal archive for Google Scholar Robot!

The Journal of Medical Education and Development

مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد



Volume 7, Number 3 (2012-11)


A new method for clinical assessment of medical students: Computer Adaptive Test (CAT)
روشی نوین در ارزشیابی بالینی دانشجویان گروه‌های پزشکی: تست تطبیقی رایانه‌ای (CAT)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational needs of faculty members of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in 2011
ارزیابی نیازهای آموزشی اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey on viewpoints of nursing and midwifery students and their clinical instructors at Faculty of Nursing and Midwifery of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences towards clinical education during 2009-2011
بررسی دیدگاه اساتید بالینی و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد در مورد وضعیت آموزش بالینی طی سال‌های 1390 ـ 1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of medical students of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences towards change in the medical physics curriculum
دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل‌های درس فیزیک پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparison of educational barriers from talented and other students’ point of view at Arak University of Medical Sciences in 2011
مقایسه موانع تحصیلی از دیدگاه دانشجویان استعداد درخشان و دانشجویان عادی دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Class management by response system and its impact on the participation of students
برگزاری کلاس با کمک سیستم پاسخ و تأثیر آن در جلب مشارکت فراگیران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study of viewpoints of subjects liable to continuous medical education (CME) about the method of presentation of programs in 2011
بررسی مقایسه‌ای دیدگاه مشمولین آموزش مداوم نسبت به شیوه ارائه برنامه‌ها به صورت حضوری و الکترونیکی در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating students’ attitude towards the importance of factors included in the teaching evaluation forms of School of Public Health of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in 2010-2011
تعیین اهمیت گویه‌های موجود در پرسشنامه ارزشیابی نحوه تدریس نظری استاد از نظر دانشجویان دانشکده بهداشت در سال تحصیلی 1390-1389
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the experiences of nurses about post-registration nursing education context: A qualitative study
تبیین تجارب پرستاران از بستر آموزش مداوم پرستاری: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles