Journal archive for Google Scholar Robot!

The Journal of Medical Education and Development

مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد



Volume 12, Number 1 (2017-9)


The study of relationship between attitude to e-learning and self- regulation with academic achievement of students in Babol University of Medical Sciences
بررسی ارتباط نگرش به یادگیری الکترونیک و خود تنظیمی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Serious games in medical education: Why, what and how
بازی‌های جدی در آموزش پزشکی: چرایی، چیستی، چگونگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison critical thinking skills among medical and paramedical students in Fasa University of Medical Science
مقایسه مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی فسا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of MOOCs Instructional Design Model Based on Connectivism Learning Theory
تدوین الگوی طراحی آموزشی دوره های برخط آزاد انبوه مبتنی بر نظریه یادگیری ارتباط گرایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting academic performance through perceptions of the family atmosphere with the mediation of creative thinking
مدل ساختاری پیش بینی عملکرد تحصیلی از طریق ادراکات جو خانواده با میانجی گری تفکر خلاق
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Psychology Clerkship on Empathy toward Mental Disorders in nursing students
تأثیر کارآموزی بهداشت روان بر همدلی نسبت به اختلالات روانپزشکی در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of Educational Motivation and Its Related Factors in Students of Shahrekord University of Medical Sciences
بررسی انگیزه تحصیلی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Classroom management for instruction of unmotivated students
مدیریت کلاس درس برای آموزش دانشجویان بی انگیزه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Systematic strategy in nursing curriculum in American, Canadian, Australian nursing and proposed way for applying it in Iranian nursing curriculum: A comparative study
مقایسه تطبیقی نحوه اجرای استراتژی نظام مند بودن در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای امریکا، کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

سخن سردبیر
سخن سردبیر
| [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 4 (2017-3)


Assessment of performance of the schools of Shahid Sadiughi University of Medical Sciences
ارزیابی عملکرد در واحدهای آموزشی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academic procrastination and related factors in students of Guilan University of Medical Sciences
اهمالکاری تحصیلی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of the perceptions of learning environment according to students of Birjand University of Medical Sciences: Role of gender, place of residence and residing in dormitory
بررسی ادراک از محیط یادگیری به عنوان یکی از عوامل شکل دهنده برنامه درسی پنهان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: نقش جنسیت، محل سکونت و اقامت در خوابگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Anticipation of e-learning acceptance through nursing students enthusiasm scale at Gonabad University of Medical Sciences in 2015
پپیش‌بینی پذیرش یادگیری الکترونیکی از طریق مؤلفه‌های اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 1394
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparison of creativity in nursing undergraduate and and graduate students of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in 2014
مقایسه میزان خلاقیت در دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1394
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitudes towards digital gap among university students, and its relationship with educational progress and socioeconomic status
بررسی نوع نگرش به شکاف دیجیتالی در بین دانشجویان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی و وضعیت اقتصادی - اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of achievements of Department of Endodonti's educational objectives in graduate dentists of Facultu of Dentistry of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences (2006-11)
بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی بخش درمان ریشه در فارغ‌التحصیلان دوره عمومی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد (90-1385)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey on the quality of Master of Medical Education e-learning Course at Mashhad University of Medical Sciences
بررسی کیفیت دوره آموزش الکترونیکی رشته آموزش پزشکی بر اساس معیارهای آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 3 (2017-1)


Neonatal sub-specialty graduates’ perceived experiences of developmental care: Content analysis
ادراک دانش آموختگان دوره فوق تخصصی طب نوزادان در زمینه مراقبت تکاملی: تحلیل محتوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Defects and weaknesses of Tehran University of Medical Sciences mentoring program from the perspective of mentees: A qualitative study
مطالعه کیفی ضعف ها و نقایص برنامه ی منتورینگ دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران از دیدگاه جمعی از دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی 93-1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quality of educational services from viewpoints of students at School of Public Health at Mashhad University of Medical Sciences
کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: مدل سروکوال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Educational Status of Martyr and Veteran Students in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences (2005-2010)
بررسی روند پنج ساله وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد وایثارگر دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد و مقایسه آن با دانشجویان غیر شاهد دانشگاه (1389-1384)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometrics of "the Clinical Learning Factors Questionnaire for nursing students
روانسنجی پرسشنامه عوامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of medical bachelor students toward faculty’s educational counseling duties
بررسی نگرش دانشجویان علوم پزشکی گیلان در خصوص شرح وظایف اساتید مشاوره تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Case Based Learning: The Concept, Models, Effectiveness and Challenges
یادگیری مبتنی بر مورد: مفهوم، مدل‌ها، اثربخشی و چالش‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of team-based learning on critical thinking of nursing students at Iran University of Medical Sciences in 2014
بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم بر تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

سخن سردبیر
سخن سردبیر
| [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 2 (2016-11)


The effectiveness of using motivational strategies on the motivation of university student in English class
بررسی تاثیر استفاده از راهبردهای انگیزشی در کلاس زبان انگلیسی بر انگیزه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Teachers Professional Ethics and Midwifery Students' Self-Efficacy in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, Yazd, 2015
بررسی ارتباط اخلاق حرفه‌ای اساتید و خودکارآمدی دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال1394
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of Social Networks on Academic Achievement of Gonabad University of Medical Science' students
تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Educational Workshops Held by Interns to introdue Needed Skills to New Externs before Entering Externship in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
تاثیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط کارورزان در آشنایی دانشجویان با مهارت‌های مورد نیاز پیش از ورود به دوره کارآموزی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Experiences of Nursing Student's Clinical Evaluation: A Qualitative Content Analysis
تبیین تجربیات دانشجویان پرستاری از ارزشیابی بالینی: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Learning Styles and Information Seeking Behavior in Master Degree Students of Medical Sciences in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in Yazd
رابطه بین سبک‌های یادگیری و رفتار اطلاع‌جویی دانشجویان کارشناسی‌ارشد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relation between Cognitive Structures and Critical Thinking of Medical Sciences' Students
رابطه ساختارشناختی دانشجویان و تفکر انتقادی آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Knowledge, Attitude and Faculty Members’ performance on e-Learning in Tehran University of Medical Sciences
دانش، نگرش و عملکرد اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره یادگیری الکترونیکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

سخن سردبیر
سخن سردبیر
| [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 1 (2016-7)


نامه به سردبیر
نامه به سردبیر
| [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the education effect in simulated environment with educational film on acquiring midwifery students' episiotomy skill
مقایسه تأثیر آموزش در محیط شبیه‌سازی شده با فیلم آموزشی برکسب مهارت اپی‌زیاتومی دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students' view of the hidden curriculum in the transmission characteristic of professionalism in Bushehr University of Medical Science: A qualitative study
دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نقش برنامه‌درسی پنهان در انتقال ویژگی‌های حرفه‌ای‌گری: یک تحقیق کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing basic educational standards for educational resources for master's degree program in 'nursing neonatal intensive care': Report of a Delphi study
تدوین استانداردهای آموزشی پایه‌ برای منابع آموزشی و کمک آموزشی برای دوره کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت‌های ویژه نوزادان: گزارش یک مطالعه دلفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational justice from the perspective of Kermanshah paramedical students in 2014
ارزیابی وضعیت عدالت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه در سال 1393
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Environmental health engineering students' attitudes toward their education program and career in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in 2015
بررسی وضعیت نگرش دانشجویان رشته مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی در سال تحصیلی 94-1393
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring challenges of the reproductive health PhD curriculum: A qualitative research
تبیین چالش‌های برنامه‌درسی دوره دکتری تخصصی بهداشت باروری: یک تحقیق کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a tool for curriculum leadership development in postgraduate programs
طراحی ابزار توسعه رهبری برنامه درسی در دوره تحصیلات تکمیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of early clinical exposure program on first year medical students’ attitudes and function in Shiraz University of Medical Sciences
تأثیر برنامه دوره‏های تماس زودرس با محیط بالینی بر نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی سال اول دانشگاه علوم پزشکی شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

سخن سر دبیر
سخن سر دبیر
| [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 4 (2016-3)


• RAD plan 2: Another success in educational deputy of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, Yazd
طرح راد 2: موفقیتی دیگردر حوزه معاونت آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید صدوقی یزد
| [PDF-FA] | [XML] |

• Designing the virtual educational program of neonatal stabilization before transferring to nurses by cooperation with the industrial and medical universities
تدوین آموزش مجازی تثبیت نوزاد قبل از انتقال به پرستاران با تعامل دانشگاه‌های صنعتی و علوم پزشکی
| [PDF-FA] | [XML] |

Applying accreditation standards in a self-evaluation process: The experience of Educational Development Center of Tehran University of Medical Sciences
به‌کارگیری استانداردهای اعتباربخشی در یک فرایند خود ارزشیابی: تجربه مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of formative assessment of residents of internal medicine and surgery
ارزیابی آزمون‌های تکوینی در دستیاران داخلی و جراحی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A model for predicting academic procrastination based on personality traits and achievement goals among school of nursing students
ارائه مدل پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی براساس ویژگی‌های شخصیت و اهداف پیشرفت در میان دانشجویان دانشکده پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical student training and patient satisfaction in the internal medicine clinics of Imam Khomeini Hospital
بررسی مقایسه‌ای تأثیرآموزش درمانگاهی کارورزان پزشکی برروی رضایتمندی بیماران مراجعه‌کننده به درمانگاه‌های داخلی بیمارستان امام‌خمینی(ره)‌ تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The experiences of successful faculty members in medical school in teaching of basic sciences
تجارب اعضای هیأت‌علمی موفق دانشکده پزشکی در تدریس دوره علوم پایه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of cognitive structure on class silence
شناسایی تأثیر ساخت‌شناختی بر سکوت کلاسی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reasons for Students' Absenteeism in Classroom: viewpoints of dental students and faculty members of Yazd School of Medicine
بررسی علل عدم حضور دانشجویان در کلاس‌های دروس نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه‌ علوم پزشکی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of feedback in clinical education: Principles, strategies, and models
نقش بازخورد در آموزش بالینی: اصول، راهبردها و مدل‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 3 (2015-12)


The Effect of Algorithm-Based Learning on Clinical Decision Making Abilities of Medical Emergency Students
تأثیر یادگیری مبتنی بر الگوریتم بر تصمیم‌گیری بالینی دانشجویان فوریتهای پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Survey compare team based learning and lecture teaching method, on learning-teaching process nursing student's, in Surgical and Internal Diseases course
بررسی مقایسه‌ آموزش مبتنی بر تیم و روش سخنرانی بر فرآیند یادگیری-یاددهی دانشجویان پرستاری در درس پرستاری بیماری‌های داخلی جراحی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of life skills education on the mental health of First year student in Ilam university of medical science in 2013 year
تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت روان دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1391
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Exam Anxiety Level among Kermanshah University of Medical Sciences Students and its Association with Demographic Characteristics in 2014
بررسی سطح اضطراب امتحان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و ارتباط آن با ویژگی‌های جمعیت‌شناختی در سال 1393
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Improving learning of anatomy with reusable learning objects
ارتقاء یادگیری آناتومی با استفاده از اشیاء یادگیری تکرارپذیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Student Satisfaction on Getting Feedback in Clinical Teaching
بررسی تأثیر ارائه بازخورد در آموزش بالینی بر رضایتمندی فراگیران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Familiarity and Knowledge of Academic Faculty Members Toward Preparation of MCQ Tests in Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences
میزان آشنایی و دانش اعضای هیأت‌ علمی نسبت به تهیه سوالات امتحانی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Factors affecting Preference to select foreign universities for studying view points of graduated students from abroad universities, 2014
عوامل موثر برانتخاب دانشگاههای خارجی جهت تحصیل از دیدگاه دانش آموختگان خارج از کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 2 (2015-9)


Assessment of face validity of final exams: a performance for report
ارزیابی روایی صوری سوالات امتحانات پایان ترم: گزارش یک عملکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study of the Relationship between Love of Learning and Global Innovation in Medical Students of Jahrom University of Medical Sciences
بررسی رابطه بین عشق به یادگیری با نوآوری جهانی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Community Education and Evidence-based Knowledge Use
آموزش جامعه‌نگر و استفاده از دانش مبتنی بر شواهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Systematic Review of Studies Regarding Applying Standardized Patients for Teaching Communication Skills to Medical Students Between 2000 - 2013
مرور نظام‌مند مطالعات مرتبط با آموزش مهارت‌های ارتباطی دانشجویان پزشکی با استفاده از بیـمار استاندارد طی سال‌های 2000 تا 2013
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of the Future Career Prospects in Students’ Educational Motivation of Birjand University of Medical Sciences
نقش دورنمای آینده شغلی بر انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Evaluation of Relationship between Self-efficacy in Research and Research Performance of Dental Student, of Yazd Dental College in 2014
بررسی ارتباط خودکارآمدی پژوهشی و عملکرد پژوهشی در دانشجویان دانشکده دندانپزشکی یزد در سال 93-1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Multi Mentoring Educational Method on Clinical Competence of Nursing Students
تأثیر روش آموزشی مولتی منتورینگ بر صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Sabbatical Leave Challenges in Kerman University of Medical Sciences: A Qualitative Study
چالش‌های استفاده از فرصت های مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating Motivational Barriers of Talented Students & Providing Motivational Strategies in Kerman University of Medical Sciences in 2013
بررسی موانع انگیزشی دانشجویان استعداد درخشان و ارائه راهکارهای انگیزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 1 (2015-6)


Structured planning of Yazd Educational Development Centre in conducting empowering workshops for academics during summer holiday
برنامه‌ریزی ساختار یافته مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد برای برگزاری کارگاه-های توانمندسازی اعضا هیأت علمی در تعطیلات تابستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Instructional design and delivery of a virtual short course of pharmaceutical care and evaluating participants’ satisfaction
طراحی آموزشی و اجرای دوره کوتاه‌مدت مراقبت‌های دارویی به شیوه مجازی و بررسی رضایت‌مندی شرکت‌کنندگان از آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An investigation into the M-Game-Based Practicing episodes on Iranian medical students' L2 writing
بررسی تأثیر بازی مجازی بر بار شناختی و خلاقیت فراگیران در پودمان ترکیبی آموزش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the view points of undergraduate students about food hygiene course in School of Public Health of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
بررسی دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم شهید صدوقی یزد پیرامون درس بهداشت مواد غذایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of schema therapy on reducing symptoms of anxiety and depression in nursing and midwifery students
تاثیر طرحواره درمانی بر کاهش علائم اختلالات اضطراب و افسردگی دانشجویان پرستاری و مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Virtual Library: An essential component of virtual education
کتابخانه مجازی: عنصری ضروری در ساختار آموزش مجازی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing graduates' views regarding the use of specialized courses in clinical training
نظرات کارکنان پرستاری و مامایی شاغل در بیمارستان‌های دولتی شهر یزد در رابطه با کاربرد دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی پرستاری و مامایی در بالین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing students’ perception of professional challenges: A qualitative study
چالش های حرفه پرستاری از دیدگاه دانشجویان: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Wick and Leon’s Factors from the viewpoint of School of Medicine faculty members of Hamadan University of Medical Sciences
مطالعه و ارزیابی فاکتورهای مدل ویک ولئون از دیدگاه اعضای هیئت علمی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان و ارائه راهکارهای بهبود آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 4 (2015-3)


Evolution of medical education in Iran: From antiquity to modern era
سیر تحولات آموزش پزشکی در ایران: از دوره باستان تا معاصر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Building networks for students in Iranian Medical Science Olympiad: An experience report
شبکه سازی در بین دانشجویان شرکت کننده در المپیادهای علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور؛ معرفی یک تجربه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

PhD students’ expectations from their supervisors: A qualitative content analysis
تبیین انتظارات دانشجویان دکتری از اساتید راهنما در انجام رساله دکتری: یک تحلیل محتوای کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between characteristics (neo and strong) with progress motivation in nursing students
ارتباط صفات شخصیت(نئو و استرانگ) با انگیزش پیشرفت در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of clinical team teaching (mentorship program) on educational satisfaction of nursing students in Imam Reza Hospital of Birjand 2012
تأثیر بکارگیری دانشجویان عرصه در تیم آموزش بالینی ( طرح منتور شیپ ) بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری در بیمارستان امام رضا ( ع ) بیرجند سال 1391
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Blog-based education on increasing information literacy of students in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences and Health Services.
بررسی میزان تأثیر آموزش‌ از طریق وبلاگ بر افزایش سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Anesthesia students' awareness and interest to their field of study and future career in Tabriz University of Medical Sciences
آگاهی و علاقه دانشجویان رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود در سال 90-91
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the relation between high school grade point averages and university admission test ranking with success indices of medical students in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
بررسی همبستگی معدل دیپلم و رتبه کشوری کنکور سراسری با
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of a questionnaire to assess the factors associated with clinical learning of nursing students: A Delphi study
طراحی پرسشنامه عوامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری: یک مطالعه دلفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 3 (2014-12)


وضعیت همکاری بین رشته‌ای پزشک- پرستار در بخش های بالینی
وضعیت همکاری بین رشته‌ای پزشک- پرستار در بخش های بالینی
| [PDF-FA] | [XML] |

Theses' subjects chosen from public needs: Experience of Yazd Health Study (YaHS)
پایان نامه هایی با موضوعات مورد نیاز جامعه: تجربه مطالعه سلامت یزد (یاس)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of traditional and Objective Structured Clinical Examination (OSCE) exams in terms of clinical skills assessment and attitudes of dental students of Qazvin dental school
مقایسه سنجش مهارت‌های بالینی و نگرش دانشجویان دندانپزشکی قزوین در دو روش ارزشیابی OSCE و سنتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

study of most important factors influencing the effectiveness of teaching from viewpoint of graduate students: AHP model approach
تعیین مهم‌ترین مؤلفه‌های مؤثر بر اثربخشی تدریس یک استاد از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: رهیافت مدل تحلیل سلسله مراتبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of concept mapping and conventional teaching methods on creativity of nursing students
مقایسه تاثیر آموزش به روش نقشه کشی مفهومی و سنتی بر میزان خلاقیت دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Establishing the tasks of family health masters: a needs assessment study using Delphi technique
تبیین وظایف کارشناس ارشد بهداشت خانواده؛ یک مطالعه نیازسنجی با استفاده ازتکنیک دلفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Inter-professional education: The necessity for ethical growth in health domain
آموزش بین حرفه ای ضرورتی برای رشد اخلاقی در حوزه ی سلامت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of pop quiz on learning of medical students in neuroanatomy course
تاثیر پاپ کوییز بریادگیری دانشجویان پزشکی در مقطع علوم پایه در درس نوروآناتومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of entrepreneurship capabilities in students of Mashhad University of Medical Sciences: 2003-2004
ارزیابی میزان قابلیت های کار افرینی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 2 (2014-9)


Is it possible?
آیا ممکن است؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comprehensive evaluation of Shahid Motahari Educational Festival during 2008-2013 based on CIPP Evaluation Model
ارزشیابی جامع جشنواره آموزشی شهید مطهری طی شش دوره (1392-1386) مبتنی برالگوی ارزشیابی سیپ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Health and medicine in Shahnameh of Ferdowsi
سلامت و پزشکی از دیدگاه شاهنامه فردوسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey on students' attitude toward teachers’ educational characteristics in Birjand University of Medical Sciences in 2014
بررسی نظرات دانشجویان در مورد ویژگی‌های آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 93-1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey on educational research barriers in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in 2014
بررسی موانع انجام پژوهش‌های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of the team effectiveness design of teaching on critical thinking, self-confidence and learning of nursing students
تأثیر آموزش به روش کارایی تیمی بر تفکر انتقادی، اعتماد به نفس و میزان یادگیری دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students' views towards integration of limb anatomy to pre-clerkship medical program in Shahed University in 2009
دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد میزان یادگیری در روش نوین ادغام درس آناتومی اندام در سال تحصیلی 89-1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An assessment of the relationship between the meta-cognitive awareness of reading strategies and students' achievement in Iran University of Medical Sciences in 2012-2013
بررسی رابطه بین آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه، با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 92-1391
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 1 (2014-7)


Buzz groups: Intoduction to a new teaching strategy
گروه نجوا: معرفی یک شیوه نوین آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical thinking skills among dental students of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences: A comparison in 2013
بررسی میزان تفکر انتقادی در دانشجویان دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1392
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing students' experience of training according to problem solving, based on role playing, and video clips in a department of psychiatry
تجارب کارآموزان پرستاری بخش روان‌پزشکی از آموزش به شیوه ایفای نقش مبتنی بر حل مسئله و نمایش فیلم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of the 4th Medical Students' Scientific Olympiad in Iran: Theory to action and viewpoints of the participants
کیفیت، محتوا و سطح دستیابی به اهداف در چهارمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران: دیدگاه داوطلبین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Compliance between what teachers taught and the course plans: The students' perspective at the School of Public Health of Mashhad University of Medical Sciences
تطابق محتوای تدریس شده توسط استاد با طرح دوره مصوب: دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of problem-based learning training on nursing students’ critical thinking skills
تأثیر آموزش یادگیری بر پایه حل مسئله بر مهارت‌های تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Job satisfaction and its related factors among faculty members of North Khorasan University of Medical Sciences
رضایت شغلی و عوامل مرتبط با آن در بین اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در سال 1391
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The main influencing motives for major university choices among first-year dental students of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences and Tehran University of Medical Sciences
بررسی عوامل مؤثر در انتخاب رشته تحصیلی دانشجویان دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید صدوقی یزد در سال 92-1391
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 4 (2014-3)


..
تدریس: وظیفه، عشق یا لذت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Importance of holistic view to medical profession
ضرورت رویکرد کل نگر در حرفه پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey of quality and quantity indexes of multiple choice question (MCQ) exams of medical residents at Kermanshah University of Medical Sciences: 2008-2012
بررسی روند پنج ساله طراحی آزمون‌های چندگزینه‌ای ارتقاء دستیاری تخصصی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر کمی و کیفی: 1391-1387
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of lecture-based versus group discussion method on achievement of pre-university students in two cities
مقایسه تأثیر روش تدریس مشارکتی مبتنی بر بحث گروهی و روش تدریس توضیحی مبتنی بر کنترل مستقیم، در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مراکز پیش دانشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of students' self-directed learning readiness in Rafsanjan University of Medical Sciences in 2012: An approach to assess the effectiveness of higher education
بررسی آمادگی یادگیری خود-راهبر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1391: رویکردی برای ارزیابی اثربخشی آموزش عالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of educational - research environment andsocial factors on the research self-efficacy of students of Mashhad University of Medical Sciences
نقش محیط آموزشی- پژوهشی و عوامل اجتماعی دانشگاه در خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Perception of medical students participated in community-oriented medical education in Kermanshah (2007-2011)
دیدگاه دانشجویان کارورز پزشکی از آموزش در عرصه پزشکی جامعه‌نگر کرمانشاه طی دوره پنج ساله: 90-1386
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of “Health Promotion Evaluation” workshop using Kirkpatrick Model
تحلیل اثربخشی کارگاه ارزشیابی برنامه‌های ارتقاء سلامت در کارکنان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بر اساس الگوی کرک پاتریک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing students' satisfaction and reactions to oral versus written feedback during clinical education
مقایسه میزان رضایتمندی و نوع عکس‌العمل دانشجویان پرستاری در دو روش ارائه بازخورد شفاهی و کتبی در آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Volume 8, Number 3 (2013-12)


Comparison of teaching behaviors of clinical nursing instructors from the perspective of nursing students of the public and private Universities of Semnan in 2012
مقایسه رفتارهای آموزش بالینی مربیان پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های دولتی و آزاد شهرستان سمنان در سال 1391
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The design of futuristic organization (higher education)
طراحی مدل سازمان آینده‌گرا (نظام آموزش عالی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of patient-centered collaborative learning on students' scores of the nursing process and critical thinking of nursing trainers
بررسی تأثیر آموزش مشارکتی بیمار محور بر نمرات فرایند پرستاری و تفکر انتقادی کارآموزان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academics' adherence to professional Ethics in Shahid Sadoughi University of Medical Science: Students'viewpoint
ارزیابی اخلاق حرفه‌ای اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از دیدگاه دانشجویان این دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students’ satisfaction about the performance of academic advisors before and after implementation of the Advisors` Project in Shahrekord University of Medical Sciences
مقایسه میزان رضایت مندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از عملکرد اساتید مشاور قبل و پس از اجرای طرح استاد مشاور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of workshop compare to lecture on the study and learning sterategies of nursing and midwifery students of Arak Branch of Azad University
تأثیر دو روش آموزشی کارگاهی و کلاسی مهارت‌های مطالعه و یادگیری بر راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی اراک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching evidence-based medicine and its impact on knowledge, attitudes and skills of clinical students of Bushehr University of Medical Sciences
آموزش پزشکی مبتنی بر شواهد و تأثیر آن بر آگاهی، نگرش و توانایی استفاده دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparison of teachers' evaluation scores by students and alumni of Jundishapur University of Medical Sciences in 2011
مقایسه نمرات ارزشیابی استاد توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 2 (2013-9)


Education, consultation, guidance, students, advisor, teacher
بررسی نظرات دانشجویان علوم پزشکی بابل در مورد عملکرد اساتید در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

تصحیح ماشینی آزمون‌های پیشرفت تحصیلی چندگزینه‌ای و آنالیز اوراق امتحانی: چند نکته
تصحیح ماشینی آزمون‌های پیشرفت تحصیلی چندگزینه‌ای و آنالیز اوراق امتحانی: چند نکته
| [PDF-FA] | [XML] |

Over-use of questionnaires in conducting research in Iran: Two cases
استفاده بی‌رویه از پرسشنامه‌ها در انجام تحقیقات در ایران: بررسی دو مورد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Satisfaction of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences' alumni about the quality of medical education
ارزیابی رضایتمندی فارغ‌التحصیلان از کیفیت آموزش پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

‍Correlation between the scores of dental students in theory and practical restoration courses from 1991 till 2012
بررسی ضریب همبستگی نمرات ترمیمی نظری و عملی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد طی سال‌های 1391-1370
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey on the application of airborne pollutants simulation chamber as an educational aid tool of occupational health students at Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in 2012
بررسی تأثیر به‌کارگیری محفظه شبیه سازی آلاینده‌های هوابرد به عنوان یک وسیله کمک آموزشی در میزان یادگیری دانشجویان رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای در سال 1391
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational needs of reproductive health students: A Delphi study
بررسی نیازهای آموزشی در برنامه ریزی درسی کارشناسی ارشد بهداشت باروری در ایران: مطالعه‌ای به روش دلفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring the validity, reliability and factor analysis of self-regulation scale for medical students
ساختار عاملی و اعتباریابی نسخه فارسی پرسشنامه خودنظم دهی در بین دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nutritional knowledge of medical students studying in clinical courses of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in 2012
بررسی دانش تغذیه‌ای دانشجویان پزشکی دوره بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 1 (2013-6)


Socially accountable medical education
آموزش علوم پزشکی پاسخگو
| [PDF-FA] | [XML] |

Reasons of absence from clinical foundation classes from the viewpoints of medical students of Semnan University of Medical Sciences
علل غیبت در کلاس‌های دروس تخصصی از دید دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning styles of students of Baqiyatallah University of Medical Sciences in 2012
سبک‌های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در سال 1391
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between self-efficacy and academic motivation among students of medical sciences
ارتباط خود‌کارآمدی و انگیزه تحصیلی در بین گروهی از دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the effect of early clinical exposure on professional attitude of dental students of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in 2011-2012
بررسی اثر برخورد زودرس با محیط بالینی بر نگرش حرفه‌ای دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال تحصیلی 91-90
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study on lecture based versus case based education on teaching general surgery to medical students
مقایسه تدریس با استفاده از گزارش یک مورد واقعی و سخنرانی در یادگیری درس جراحی عمومی دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effective and preventive factors of taking patients' history from the viewpoint of the students of Birjand Medical School in 2010-2011
عوامل مؤثر و بازدارنده در گرفتن شرح حال بیمار از دیدگاه دانشجویان پزشکی بیرجند در سال 90-1389
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The experience of graduated midwifery students about clinical education: A phenomenological study
تجارب آموزش بالینی دانشجویان فارغ‌التحصیل مامایی: یک مطالعه پدیدار شناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 4 (2013-3)


Educational Need Assessment of Nursing Personal of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences using Delphi method in Yazd
بررسی نیازهای آموزش مداوم پرستاران بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی شهر یزد با استفاده ازتکنیک دلفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

سبک‌های یادگیری و روش آموزش ترجیحی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
سبک‌های یادگیری و روش آموزش ترجیحی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of the resident’s promotion exam: One step to validity of competency measurement in Arak University of Medical Sciences
مقایسه نتایج ارزیابی آزمون ارتقاء دستیاران در گروه‌های آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی اراک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between skill oriented and performance oriented perceived class evaluation and self-direction on learning from the viewpoint of nursing and midwifery students of Mashhad University of Medical Sciences
رابطه ارزشیابی کلاسی ادراک شده تبحری محور و عملکردی محور با خود راهبری در یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing students’ views toward quality of theoretical and clinical nursing education: A qualitative Study
درک دانشجویان پرستاری از کیفیت آموزش تئوری و بالینی :یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey on relation between tendency to critical thinking and self-directed in nursing and midwifery students and its role on their academic achievement
بررسی رابطه گرایش به تفکر انتقادی و یادگیری خود راهبر در دانشجویان پرستاری و مامایی مشهد و نقش آن در موفقیت تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An assessment of traditional and objective structured practical evaluation methods on satisfaction of nursing students in Zahedan Faculty of Nursing and Midwifery: A comparing
مقایسه رضایتمندی دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی و سنتی در دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 3 (2012-11)


A new method for clinical assessment of medical students: Computer Adaptive Test (CAT)
روشی نوین در ارزشیابی بالینی دانشجویان گروه‌های پزشکی: تست تطبیقی رایانه‌ای (CAT)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational needs of faculty members of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in 2011
ارزیابی نیازهای آموزشی اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A survey on viewpoints of nursing and midwifery students and their clinical instructors at Faculty of Nursing and Midwifery of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences towards clinical education during 2009-2011
بررسی دیدگاه اساتید بالینی و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد در مورد وضعیت آموزش بالینی طی سال‌های 1390 ـ 1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of medical students of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences towards change in the medical physics curriculum
دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه شهید صدوقی در مورد تغییر سرفصل‌های درس فیزیک پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparison of educational barriers from talented and other students’ point of view at Arak University of Medical Sciences in 2011
مقایسه موانع تحصیلی از دیدگاه دانشجویان استعداد درخشان و دانشجویان عادی دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Class management by response system and its impact on the participation of students
برگزاری کلاس با کمک سیستم پاسخ و تأثیر آن در جلب مشارکت فراگیران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study of viewpoints of subjects liable to continuous medical education (CME) about the method of presentation of programs in 2011
بررسی مقایسه‌ای دیدگاه مشمولین آموزش مداوم نسبت به شیوه ارائه برنامه‌ها به صورت حضوری و الکترونیکی در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating students’ attitude towards the importance of factors included in the teaching evaluation forms of School of Public Health of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in 2010-2011
تعیین اهمیت گویه‌های موجود در پرسشنامه ارزشیابی نحوه تدریس نظری استاد از نظر دانشجویان دانشکده بهداشت در سال تحصیلی 1390-1389
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the experiences of nurses about post-registration nursing education context: A qualitative study
تبیین تجارب پرستاران از بستر آموزش مداوم پرستاری: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 2 (2012-9)


Students’ attitude towards the role of PowerPoint in education at Yazd Shahid Sadoghi University of Medical Sciences
نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص نقش پاورپوینت در آموزش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Viewpoints of students of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences towards e-Learning in teaching clinical biochemistry
بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به بکارگیری آموزش الکترونیکی در تدریس بیوشیمی بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of face-validity of multiple choice questions in special lessons of dentistry at Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
ارزیابی اعتبار صوری آزمون‌های چند گزینه‌ای دروس تخصصی، در دانشکده دندانپزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Survey of viewpoints of nurses employed in treatment and teaching centers of Kashan and suburb about continuing medical education (CME) Priorities in 2010
بررسی دیدگاه‌های پرستاران شاغل در مراکز آموزشی-درمانی شهرستان کاشان و حومه در مورد اولویت‌های آموزش مداوم در سال 89
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of educational supervisors from the viewpoints of nurse managers and clinical nurses
بررسی اثربخشی عملکرد سوپروایزران آموزشی از دیدگاه مدیران پرستاری و پرستاران بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing quality of education services at Yazd University of Medical Sciences in 2010
نظر کارورزان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به آنان در سال 1389
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of satisfaction of CME’s participants about e- Learning programs in Semnan University of Medical Sciences in 2011
بررسی میزان رضایتمندی مشمولین آموزش مداوم از برنامه‌های آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان سال1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Duties and performance of academic advisors from the view of students of Tabriz School of Nursing and Midwifery in 2010
وظایف و عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی تبریز سال 1389
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 1 (2012-6)


Strategies to improve the quality of medical education
راهکارهای ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of self-esteem, locus of control and their relationship with university students’ educational status at Shahid Sadoughi University of Medical Sciences- Yazd
مقایسه عزت نفس، منبع کنترل و رابطه آن‌ها با وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitudes of medical instructors and students of Tabriz University of Medical Sciences towards Peer Assisted Learning (PAL) system
دیدگاه اساتید و دانشجویان پزشکی در خصوص اثرات بالقوه سیستم یادگیری به کمک همتایان (PAL) در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of continuing medical education (CME) priorities of midwives employed at health facilities and treatment centers of Kashan and Aran & Bidgol - 2010
مقایسه اولویت‌های آموزش مداوم ماماهای شاغل در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سال 89-88
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An investigation of the challenges of e-Learning in medical sciences from the faculty members’ viewpoints of Tabriz University of Medical Sciences
چالش‌های آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی از دیدگاه اعضاء هیئت علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study of viewpoints of students and faculty members of Tehran Imam Reza Hospital (AS) on mission and how to do morning reports
بررسی دیدگاه دانشجویان و اعضاء هیئت علمی بیمارستان امام رضا (ع) تهران در مورد نحوه انجام و اهداف گزارش صبحگاهی در سال 1389
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of interactive and Task-Based Learning (TBL) methods compared to the conventional method of undergraduate teaching
ارزیابی روش‌های آموزشی دو جانبه و تکلیف محور نسبت به شیوه سخنرانی یکسویه و مرسوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational ranking of schools providing nutrition program in Iran: A strategy to identify the strengths and weaknesses
طراحی مدل رتبه‌بندی آموزشی دانشکده‌های ارائه‌کننده رشته تغذیه در ایران، راهکاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 1 (2012-2)


Report of practical skills’ workshop held on Skill Lab Centre of Shahid Sadoughi
گزارش برگزاری کارگاه کشوری آموزش مهارتهای عملی در مرکز آموزش مهارتهای پزشکی دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Virtual education: Benefits and limitations
آموزش مجازی: مزایا و محدودیت‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational needs of family physicians in Yazd province
بررسی نیازهای آموزشی پزشکان خانواده استان یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between family atmosphere and motivation for achievement in year 12 high school students in Yazd 2006-2007
رابطه محیط خانواده با انگیزه پیشرفت در دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی شهر یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Viewpoints of students of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences regarding their academic advisors
تأثیر آموزش راهبردهای شناختی - رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prevalence of depression among successful and unsuccessful students of Public Health and Nursing-Midwifery schools of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in 2008
بررسی وضعیت افسردگی در بین دانشجویان دانشکده های بهداشت و پرستاری و مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

View of academics of Faculty of Medicine of Semnan University of Medical Sciences towards student research
دیدگاه اساتید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به پژوهش و تحقیقات دانشجویی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Viewpoints of students of Shahid Sadoughi University of Medical
نحوه ارائه خدمات اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 2 (2008-1)


Quality of Morning Report at Yazd Shahid Sadoughi Teaching Hospital in 1386
بررسی کیفیت برگزاری گزارش‌های صبحگاهی در بیمارستان آموزشی شهید صدوقی یزد در سال 1386
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of Medical Students' Viewpoints at Zahedan Medical University on the Effects of the Course
بررسی نظرات دانشجویان پزشکی زاهدان در مورد تاثیر درس بهداشت4 و اتاق مشاوره بر پایان‌نامه آنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Problems of Clinical Education According to Junior and Senior Nursing Students' Viewpoint at Qom Nursing and Midwifery School in 2008
مشکلات آموزش بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم سال 1387
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Survey of Medical Laboratory Technology Students' Knowledge and Practice about the Common Diagnostic Errors in Medical Mycology Laboratory in Yazd in 2007
بررسی میزان آگاهی و عملکرد دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی نسبت به خطاهای رایج در آزمایشگاه قارچ شناسی پزشکی (یزد , 1386)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Evaluation of Graduates' Theses at Shahid Sadoughi University of Medical Sciences in Yazd
ارزیابی پایان نامه های تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

State of Clinical Education at Tehran University of Medical Sciences from the Viewpoint of Students of Nursing & Midwifery
وضعیت آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Students by Faculty Members and Educational Staff at Shahr-e-Kord University of Medical Sciences in 1386-87
نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضاء هیأت علمی و کادر آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال87-86
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Assessment of the Learning Method of Clinical Skills from the Viewpoint of Midwifery Graduates
ارزیابی نحوه یادگیری مهارتهای بالینی و موانع آن از دیدگاه فارغ التحصیلان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 1 (2007-7)


THE VIEWPOINT OF TRAINER IN HEALTH CENTERS CONCERNING DIFFICULTIES OF EDUCATION IN FIELD
دیدگاه مربیان شاغل درمراکز بهداشتی درمانی درزمینه مشکلات کارآموزی دانشجویان دانشکده بهداشت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

EVALUATION OF THE GENERAL PRACTITIONERS’ VIEW POINTS ON THE METHODS FOR PERFORMING AND ASSESSMENT OF CONTINUOUS MEDICAL EDUCATION PROGRAMS
بررسی دیدگاههای پزشکان عمومی در خصوص شیوه های اجرا وارزیابی برنامه های آموزش مداوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

THE INVESTIGATION OF APPLYING MULTIPLE-CHOICE QUESTION MAKING RULES IN FINAL EXAMS OF THE FACULTY MEMBERS OF YAZD MEDICAL SHAHID SADOUGHI UNIVERSITY
بررسی میزان رعایت قواعد تهیه سؤالات چند گزینه ای درسؤالات پایان ترم اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

SURVEY OF AWARENESS LEVELS OF DENTISTS ABOUT CORRECT USAGE OF VARIOUS RADIOGRAPHIES IN DENTISTRY
ارزیابی میزان آگاهی دندانپزشکان استان یزد در زمینه موارد تجویز انواع رادیوگرافی و ارتباط آن با برنامه های آموزش مداوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A SURVEY ON STUDENT'S OPINION ABOUT EFFECTIVE FACTORS FOR ACADEMIC DROPOUT IN SHAHID SADOUGHI UNIVERSITY
بررسی عوامل مؤثر بر مشروط شدن دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

COMPARING SUCCESSFUL AND UNSUCCESSFUL STUDENTS WITH RESPECT TO STUDYING METHODS IN YAZD SHAHEED SADOUGHI MEDICAL UNIVERSITY
مقایسه دانشجویان موفق و نا موفق از نظر شیوه های مطالعه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

VIEWPOINTS OF SUPERVISORS ABOUT THE PROCESS OF DISSERTATIONS FOR GENERAL MEDICINE PROGRAM SHAHID SADOUGHI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES
روند اجرای پایان نامه های تحصیلی پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2006-5)


AN EDUCATIONAL NEEDS ASSESSMENT FROM SOME ALUMNI OF YAZD DENTALSCHOOL
بررسی نیازهای آموزشی تعدادی از فارغ التحصیلان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [XML] |

ATTITUDE OF STUDENTS OF SHAHID SADOUGHI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES AND HEALTH SERVICES TOWARDS PRIORITIES IN TEACHER'S ASSESSMENT
بررسی دیدگاه دانشجویان علوم پایه رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مورد اولویت های ارزشیابی اساتید
| [Abstract-FA] | [XML] |

PROBLEM SOLVING STYLE OF HEADS OF THE DEPARTMENTS IN HAMADAN MEDICAL UNIVERSITY
سبک مشکل گشائی مدیران گروههای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی همدان
| [Abstract-FA] | [XML] |

THE VIEWPOINTS OF NURSING AND MIDWIFERY STUDENTS ABOUT THE PROBLEMS OF CLINICAL EDUCATION IN SHAHREKORD
دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی در مورد مشکلات آموزش بالینی و راهکارهای حل آنها در دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد
| [Abstract-FA] | [XML] |

PRESERVATION OF TALENT INDEX INDICATED BY MINISTRY OF HEALTH, TREATMENT AND MEDICAL EDUCATION AMONG THE STUDENTS IN SHAHID SADOUGHI MEDICAL UNIVERSITY
بررسی شاخص حفظ استعداد درخشان اعلام شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بین دانشجویان مقطع علوم پایه رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
| [Abstract-FA] | [XML] |

EVALUATION OF THE GENERAL PRACTITIONER'S VIEW POINTS ON PERFORMANCE OF CONTINUOUS MEDICAL EDUCATIONS PROGRAMS
ارزیابی نظرات پزشکان عمومی در خصوص اجرای برنامه های آموزش مداوم
| [XML] |

OPINION OF ISFAHAN MEDICAL STUDENTS ON ANATOMY EDUCATION USING PLASTINATED MODELS
بررسی دیدگاه دانشجویان دانشکده پزشکی اصفهان نسبت به آموزش آناتومی با مدلهای پلاستینه
| [XML] |

سخن سردبیر
سخن سردبیر
| [PDF-FA] | [XML] |

سخن سردبیر
سخن سردبیر
| [PDF-FA] | [XML] |

سخن سردبیر
سخن سردبیر
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles