دوره 11، شماره 4 - ( زمستان 1395 )                   جلد 11 شماره 4 صفحات 363-370 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

NooriShadkam M, Jaafari A, Hadi Nodooshan H, Ghaneian M, FatahiBafghi A, Aghili H, et al . Assessment of performance of the schools of Shahid Sadiughi University of Medical Sciences. jmed. 2017; 11 (4) :363-370
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-729-fa.html
نوری شادکام محمود، جعفری عبدالخالق، هادی ندوشن حسین، قانعیان محمدتقی، فتاحی بافقی علی، عقیلی حسین، و همکاران.. ارزیابی عملکرد در واحدهای آموزشی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد . مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1395; 11 (4) :363-370

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-729-fa.html


دانشیار، فوق تخصص نوزادان، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
چکیده:   (974 مشاهده)

مقدمه: ارزیابی بخشی جدایی­ناپذیر از فرایند مدیریت می­باشد که با توجه به حساسیت وظایف؛ در دانشگاه­های علوم پزشکی از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. هدف مقاله حاضر، ارائه گزارشی از ارزیابی عملکرد دانشکده­های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، می­باشد.

روش بررسی: فرایند ارزیابی عملکرد، از سال 1391 و با تشکیل دو تیم از کارشناسان خبره در حیطه­های مورد ارزیابی به منظور احصا شاخص­های عملکرد و تیمی از اساتید دارای تجربه و صاحب­نظر در این حیطه­ها تحت عنوان تیم ارزیابی عملکرد، آغاز گردید.  پس از احصا شاخص­های عملکرد توسط تیم کارشناسان خبره، در 14 جلسه به روش بارش افکار بر اساس ضوابط و قوانین حاکم بر هر حوزه؛ و دریافت نظرات تیم ارزیابی عملکرد و روسای دانشگاه و نهایی شدن فرم ارزیابی و تصویب آن در هیات رییسه دانشگاه؛ فاز میدانی ارزیابی در سال­های 1392 و 1393، به روش خودارزیابی دانشکده­ها بر مبنای فرم­های نهایی، اجرا و نتایج آن با یکدیگر مقایسه شدند.

نتایج: بیشترین نمره نهایی ارزیابی (از 100 نمره) در هر دو سال اجرای فرایند، مربوط به دانشکده بهداشت (67.5 و 72) و کمترین نمره در هر دو سال مربوط به دانشکده داروسازی (28.60 و 29.25) بود. بیشترین پیشرفت نمره نهایی در سال دوم ارزیابی نسبت به سال اول، مربوط به دانشکده پیراپزشکی با 21.55 واحد نمره و کمترین آنها مربوط به دانشکده داروسازی با 0.65 واحد نمره بود..

نتیجه­ گیری: به طور کلی تمامی دانشکده­ها در فرایند ارزیابی، دارای رشد بودند. آگاهی مسئولین دانشکده­ها از نقاط ضعف و همچنین رقابت ایجاد شده بین دانشکده­ها برای کسب جایگاه بهتر، موجب تلاش برای بهبود وضعیت موجود شد.

متن کامل [PDF 252 kb]   (246 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: ۱۳۹۵/۵/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۳/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۶/۴/۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb