دوره 1، شماره 1 - ( بهار 1385 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 31-35 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ayatolahi J, Bahrololomi R, Ayatolahi M, Ayatolahi F. ATTITUDE OF STUDENTS OF SHAHID SADOUGHI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES AND HEALTH SERVICES TOWARDS PRIORITIES IN TEACHER'S ASSESSMENT. jmed. 2006; 1 (1) :31-35
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-33-fa.html
آیت اللهی جمشید، بحرالعلومی رضوان، آیت اللهی منا، آیت اللهی فاطمه. بررسی دیدگاه دانشجویان علوم پایه رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مورد اولویت های ارزشیابی اساتید. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1385; 1 (1) :31-35

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-33-fa.html


دانشيار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ، jamshidayatollahi@yahoo.com
چکیده:   (20686 مشاهده)

  مقدمه : با وجود کاربرد فراوان نظر دانشجویان در ارزشیابی اساتید، بررسی های انجام شده نشاندهنده آن است که اظهار نظر دانشجویان تحت تاثیر عواملی است که با موضوع ارزشیابی چندان ارتباطی ندارد و اظهار نظر آنها در رابطه با ویژگی های خاص استاد مربوطه می باشد. این موضوع اهمیت و ضرورت مطالعه بیشتر در این مورد را نشان می دهد.این تحقیق جهت تعیین دیدگاه دانشجویان در مورد اولویت های ارزشیابی اساتید انجام گرفته است.

  روش بررسی : این مطالعه توصیفی ـ مقطعی در نیمه اول سال 1383 به صورت سرشماری بر روی کلیه دانشجویان سال اول و دوم رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام گردید. جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه بود که توسط محققین در بین دانشجویان توزیع و مجددا از همین طریق جمع آوری شد و اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون مجذورکای تجزیه و تحلیل شد.

  نتایج : این بررسی نشان داد که از نظر اکثر دانشجویان (25/82%) مهمترین اولویت در ارزشیابی استاد، تسلط بر موضوع درس بود. در بخش ویژگی های فردی، داشتن اعتماد به نفس (96/70%) و در بخش مهارت های ارتباطی، برقراری ارتباط صمیمانه با دانشجو (29/61%)، در بخش رعایت اصول و قوانین آموزشی، رعایت زمان دقیق شروع و پایان کلاس(8/25%) و در بخش مهارت های ارزشیابی، برگزاری امتحان جامع و دقیق در پایان ترم (09/37%) مهمترین اولویت بود.

  نتیجه گیری : از دیدگاه دانشجویان، تسلط استاد بر موضوع درس مهمترین اولویت محسوب می شود که همین مطلب وظیفه اساتید را در به روز کردن مطالب تدریس و آمادگی هر چه بیشتر آنان در هنگام حضور در سر کلاس درس نشان می دهد.

 

واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، استاد، دانشجو
متن کامل [PDF 213 kb]   (2168 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: ۱۳۹۰/۱۱/۲۹

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb