دوره 10، شماره 2 - ( تابستان 1394 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 97-104 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirzaee S, Hosseini S, Torabi Ardakani A, Oroomiei N. Evaluating Motivational Barriers of Talented Students & Providing Motivational Strategies in Kerman University of Medical Sciences in 2013. jmed. 2015; 10 (2) :97-104
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-443-fa.html
میرزایی سعید، حسینی سعید، ترابی اردکانی عاطفه، ارومیه ای نادیا. بررسی موانع انگیزشی دانشجویان استعداد درخشان و ارائه راهکارهای انگیزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1392. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1394; 10 (2) :97-104

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-443-fa.html


کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان،کرمان، ایران. ، n_oroomiei@yahoo.com
چکیده:   (6630 مشاهده)

  مقدمه : سرمایه انسانی از ابزار‌های مهم توسعه است. یکی از منابع انسانی مهم در کشور و به‌خصوص در موسسات آموزش عالی و پژوهشکده‌ها و موسسات تحقیقاتی، استعدادهای درخشان می‌باشد. از جمله اقداماتی که در ایران در این خصوص صورت گرفته ایجاد دفتر‌های استعداد درخشان می‌باشد که رسالت آنها شناسایی استعدادهای برتر است. در این بین نقش دانشگاه به‌عنوان سازمانی که این فرهیختگان در آن به فعالیت علمی مشغول هستند، قابل توجه می‌باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی موانع و عوامل انگیزشی دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

  روش بررسی : تحقیق حاضر مطالعه‌ای کیفی و مقطعی است و در سال 92 انجام شده است . نمونه‌گیری به صورت نمونه‌ی در دسترس و روش جمع‌آوری داده‌ها از طریق مصاحبه ساختاریافته انجام گرفت و نهایتاً داده‌ها به روش تحلیل چارچوبی، تحلیل شدند.

  نتایج : یافته‌های حاصل از مطالعه حاضر شامل دو کد اصلی موانع انگیزشی و عوامل انگیزشی است. در بخش اول موانع انگیزشی با سه کد مشکل ساختاری، ضعف ارتباطی و مشکلات عملکردی و 8 کد فرعی عنوان شده است. بخش دوم این مطالعه شامل ارائه راهکار‌های انگیزشی به منظور بهبود عملکرد دفتر از دیدگاه شرکت‌کنندگان در پژوهش می‌باشد.

  نتیجه‌گیری : دفتر استعداد درخشا ن برای انجام رسالت خود، جهت شناسایی استعداد‌های برتر و تبدیل این استعداد‌ها به افراد نخبه نیازمند ایجاد اصلاحاتی است.

 

متن کامل [PDF 208 kb]   (1862 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: ۱۳۹۳/۵/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۴/۴/۱۵ | انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb