دوره 7، شماره 2 - ( تابستان 1391 )                   جلد 7 شماره 2 صفحات 3-12 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jebreili M, Valizadeh S, Rahmani A, Ebrahimi H. Duties and performance of academic advisors from the view of students of Tabriz School of Nursing and Midwifery in 2010. jmed. 2012; 7 (2) :3-12
URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-124-fa.html
جبرائیلی مهناز، ولیزاده سوسن، رحمانی آزاد، ابراهیمی حسین. وظایف و عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی تبریز سال 1389. مجله مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي يزد. 1391; 7 (2) :3-12

URL: http://jmed.ssu.ac.ir/article-1-124-fa.html


مربی ، jabraeilim@tbzmed.ac.ir
چکیده:   (18590 مشاهده)

  سابقه و اهداف: حمایت، مشاوره و راهنمایی دانشجویان در طول دوره تحصیل یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌ها می‌باشد. این مطالعه به منظور تعیین دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما طراحی شده است.

  روش‌بررسی: این پژوهش از نوع توصیفی - تحلیلی می‌باشد که بر روی 250 دانشجوی پرستاری و مامایی و اتاق عمل که با روش سرشماری انتخاب شده بودند، انجام گرفت. جهت تعیین دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما از پرسشنامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل یافته‌ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ویرایش 17 و آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت.

  یافته‌ها: نتایج نشان داد بیش از نیمی از دانشجویان موافق با وظایف فعلی استاد راهنما بودند و از دیدگاه دانشجویان “ارائه راهنمایی در زمینه شغل و ادامه تحصیل”، “ارزیابی وضعیت تحصیلی فعلی دانشجو” مهم‌ترین وظایف و “مشورت استاد مشاور با سایر کارشناسان در مورد مشکلات موجود” و “معرفی دانشجو به واحدهای مربوطه برای رفع نیازهای وی” کم اهمیت ترین وظایف اساتید راهنما بود. عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه 6/31 درصد دانشجویان خوب برآورد شد.

  نتیجه‌گیری : نتایج این پژوهش نشان داد که در کل دانشجویان دیدگاه خوب به وظایف اساتید راهنما داشتند که نشان دهنده وجود پتانسیل مناسب جهت ارتقای امر مشاوره دانشجویان می‌باشد. با توجه به نتایج عملکرد اساتید نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در فرایند مشاوره تحصیلی اساتید راهنما می‌باشد.

 

متن کامل [PDF 246 kb]   (2054 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: ۱۳۹۱/۶/۱۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | The Journal of Medical Education and Development

Designed & Developed by : Yektaweb